دستگاه های اقتصادی جوابگوی افزایش 6 درصدی نرخ بیکاری باشند

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از افزایش حدود شش درصدی نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و گفت: دستگاه های اقتصادی و متولی و بانک ها باید پاسخگو باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،مجید محنایی افزود: میزان نرخ بیکاری در استان هم اکنون حدود 17درصد است.
وی با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور نیز حدود 10.7 درصد است، اظهار کرد:
بر اساس آخرین طرح آمارگیری مربوط به نیروی کار در کشور، استان کهگیلویه وبویراحمد وضعیت مناسبی به لحاظ نرخ بیکاری ندارد.
وی ابراز داشت: میزان نرخ بیکاری در استان در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز افزون بر 3/3 درصد افزایش داشته است.
محنایی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد پس از کرمانشاه دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است، گفت: استان آذربایجان شرقی نیز با حدود 6.7 درصد کمترین میزان نرخ بیکاری را دارد.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دستگاه های متولی واقتصاد و بانک ها باید با برنامه ریزی مدون و آسیب شناسی جدی در اندیشه چاره ای برای برون رفت از این وضعیت باشند.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته نیز 28 واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در استان به چرخه تولید بازگشته اند، افزود: همکاری بیشتر بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات بویژه در حوزه اشتغالزایی و سرمایه درگردش واحدهای تولیدی نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری در استان خواهد داشت.
محنایی از تهیه و تدوین برنامه منسجم برای بهبود وضعیت نیروی کار و اشتغال در استان برای سال آینده خبر داد و گفت: دبیرخانه شورای اشتغال نیز با همکاری سایر دستگاه های متولی و بانک ها نسبت به تدوین نهایی این برنامه تلاش کنند.
بر اساس اعلام مدیر اشتغال و کارافرینی اداره کل تعان، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد نیز نرخ بیکاری استان در فصل های بهار و تابستان 94 به ترتیب 16 و 13.9 درصد بوده که نسبت به بهار 93 معادل 1.3 درصد اضافه شده اما در فصل تابستان کاهش را نشان می دهد.
متوسط نرخ بیکاری کشور در فصل بهار 94 برابر با 10.8 درصد بوده و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این فصل در رتبه نخست بالاترین نرخ بیکاری بوده است و در فصل تابستان 94 نیز در رتبه چهارم قرار گرفت.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: دستگاه ، اقتصادی ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.