ترکیه و اروپا درباره حل بحران مهاجران توافق کردند

در مذاکرات سخت و فشرده ترکیه و کشورهای اروپایی، 2 طرف درباره حل بحران مهاجران به توافق رسیدند.

ترکیه و اروپا درباره حل بحران مهاجران توافق کردند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اتحادیه اروپا با یک کمک ۳ میلیارد یورویی دیگر به ترکیه علاوه بر ۳ میلیارد وعده داده شده قبلی، موافقت کرد.

روسکی سلوژبی نووستی در این‌باره نوشت: اتحادیه اروپا در قبال کمک‌های ترکیه میزان کمک‌های مالی خود به این کشور را به ۲ برابر افزایش داده و محدودیت ویزا برای اتباع ترکیه را تا ماه ژوئن لغو می‌کند.

اتحادیه اروپا با یک کمک ۳ میلیارد یورویی دیگر به ترکیه علاوه بر ۳ میلیارد وعده داده شده قبلی موافقت کرد و مجموع کمک خود به ترکیه را تا ۶ میلیارد دالر افزایش داد.

ترکیه و اتحادیه اروپا توافق کردند به ازای هر یک نفر آواره سوری که ترکیه بپذیرد، اروپا نیز یک آواره سوری را خواهد پذیرفت و نیز به ازای هر یک آواره سوری که از جزایر یونانی به ترکیه برگردانده شود، اروپا نیز متعهد به پذیرش یک آواره سوری است.

نخست وزیر ترکیه در آستانه مذاکرات امروز خود خواستار افزایش کمک‌های مالی اتحادیه اروپا از میزان ۳ میلیارد یورو وعده داده شده در ماه‌های قبل توسط اروپا شده است که برخی شنیده‌ها حکایت از درخواست ۲۰ میلیاردی ترکیه داشت.

همچنین «احمد داوود اوغلو» خواستار دسترسی سریعتر اتباع ترکیه به ویزای شینگن اروپا و تسریع روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.