زنجان؛

تجلیل از خدمت‌گذاران عرصه فرهنگ ایثار و شهادت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفندماه، سال‌روز بزرگداشت شهدا، گفت: امیدواریم شرایط برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.

تجلیل از خدمت‌گذاران عرصه فرهنگ ایثار و شهادت
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حمیدرضا شهبازی ظهر امروز در همایش تجلیل از مشاوران امور ایثارگران و خدمت‌گذاران عرصه فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان، با بیان اینکه مردم پایتخت شور و شعور حسینی همواره به شهدای خود افتخار می‌کند، افزود: 22 اسفندماه، فرصت مغتنمی است تا با امام راحل و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع‌مقدس، تجدید عهد و پیمان ببندیم.
 
وی با اشاره به اینکه موفقیت‌هایی که امروز ایران اسلامی به آن دست یافته است، در سایه جان‌فشانی‌هایی بوده است که شهدا در جنگ تحمیلی از خود به جا گذاشتند، تصریح کرد: این جان‌فشانی‌ها باعث شده است که امروز ایران اسلامی در جهان به عزت و افتخاری وصف‌ناپذیر دست یابد.

اگر دیپلمات‌های ما با قدرت پای میز مذاکره نشسته و پیروزمندانه از این مذاکرات بیرون آمدند، همگی نشأت گرفته از خون پاک شهدا بوده است.
 
وی با تأکید بر اینکه خدمت به ایثارگران در قبال ایثارگری‌هایی که این عزیزان انجام داده‌اند، ارزش چندانی ندارد، ادامه داد: امروز باید با تشکیل جلسات مستمر در طول سال، اقدامات لازم را برای مرتفع کردن مشکلات ایثارگران انجام دهیم.

یکی از این موارد، بحث مناسب‌سازی شهری است که سال‌ها به‌عنوان یک دغدغه مطرح شده است، از این رو باید این بحث را که یکی از خواسته‌های به‌حق این قشر است، به سرانجام برسانیم.
 
علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در ادامه این همایش، با بیان اینکه 22 عنوان برنامه برای روز 22 اسفندماه در نظر گرفته شده است، افزود: از ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌های لازم برای بزرگداشت 22 اسفندماه امسال انجام شده است تا این روز در شأن و منزلت مقام شهدا برگزار شود که در همین راستا می‌توان به برگزاری 320 یادواره شهدا در قالب اصناف و ... اشاره کرد.
 
کاظمی با یادآوری اینکه فضاسازی شهری در استان، برگزاری یادواره شهدا در مدارس و مساجد، برنامه‌های هیئات مذهبی با محوریت شهدا، تشکیل دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای اولین‌بار در استان جزو برنامه‌های شاخص استانی در کنار تشکیل ستاد بزرگداشت شهدا بوده است، اظهار کرد: علاوه بر این، برگزاری برنامه‌های شبی با شهدا، ویژه‌برنامه شبی با شهدا ویژه دو شهید گمنام، کوه‌پیمایی و قرائت دعای ندبه و ... نیز در دستور کار قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه استان زنجان 2907 شهید، 7048 جانباز و 586 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: بیشترین مطالبات ما در بخش بهداشت و درمان است که امیدواریم با تشکیل این کمیته تخصصی، مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شود، هر چند بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تا به امروز 370 نوع خدمت را ارائه کرده است.
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: زنجان ، تجلیل ، خدمتگذاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.