بسته اینستاگردی(182)؛

جدول مندلیف ضرغامی/وزیر بهداشت در آرامش کویر/سلفی الناز حبیبی و بهاره افشاری

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.بسته اینستاگردی امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از تصاویر و اخبار هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین را در اختیار کاربران قرار دهد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات در اینستاگرام خود نوشت: در روزهای پایانی اسفند، که با هفته درختکاری و حراست از محیط سبز اطرافمان مقارن شده است، جلسه خوبی را با سرکار خانم دکتر ابتکار ریاست سازمان محیط زیست داشتیم. نام خانم دکتر ابتکار در کشور به محیط زیست و فعالیتهای حوزه حفظ محیط زیست گره خورده است و این سبب شد تا سالها مدیریت این عرصه را دلسوزانه بر عهده بگیرند. حوزه مهمی که قطعا موضوع فانتزی و تبلیغاتی دراین دولت نیست. محیط زیست یک موضوع مردمی و عام‌المنفعه و حفظ و حراست از آن يك وظیفه همگانی است. اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد تمام مردم به آثار و نتایج آن پی خواهند برد. اميدواريم با راه اندازي برخي فعاليتها مانند توسعه فناوری آی تی، هوشمندسازی روندها و فرايندها، پایش مناطق از راه دور، دولت الکترونیک، سیاست‌های مدیریت پسماندهای الکترونیک و پایش امواج الکترومغناطیس، بازیافت منابع قابل استفاده، استفاده از ظرفيتهاي پست در كاهش مسافرتها، فعال تر كردن خريد و فروش الكترونيكي و... بتوانيم به سازمان محيط زيست ايران در رسيدن به اهداف و سياستهايش كمك کرده باشیم.



دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرامش از سفر دوهزار کیلومتری و آرامش کویر سخن گفته است.

وی در پست خود نوشت: در سفری دو هزار کیلومتری، تا استان اصفهان و دل کویر ایران رفتم. کویر را با همه سختی ها و خشونت و خشکی ظاهرش، دوست دارم؛ شگفتا که در مقابل، مردمان کویر زلال و ساده و صمیمی اند. این از جمله زیبایی های خارق العاده کویر است.

سکوت و آرامش، حکمفرمای کویر است. و علاقه من به کویر، بیشتر از آن روست که احساس می کنم خورشید تابان و سوزان با همه حرارتش پاکی و تمیزی خاصی به کویر بخشیده؛ و این پاکی بی آلایش، تنها مختص کویر و اهل کویر است.

در این قطعه از سرزمین مان و در دل کویر، آسمان ایران صاف و زیباتر است. منظومه ها و کهکشان ها، و ماه و ستاره ها چنان تصویر روشنی از قدرت پروردگار و استواری خلقت بر دل و جان می نشانند، که نشان از تاریکی و ظلمت و جهل نمی ماند. گویی شب کویر هم، روز روشن است. و اینجاست که این جلوه شگرف خلقت، خلوت و آرامش را ساکن دلها می کند. فارغ از روزهای شلوغ و شب های پر دغدغه و سر و صداهای مرسوم زندگی شهری، در دل قنات های کماکان پر آب و کهن قدم زدم. باور کردم که اگر خداوند اراده کند، در کشاکش خشکسالی هم، دل کویر تفتیده سیراب می شود و حیات بر ممات غلبه می یابد.

در دل کویر، هر جا که قنات هست زندگی و روشنی هم جاریست. امید که قنات های این سرزمین که نشانه سخت کوشی و پاک سرشتی پیشینیان این خطه است، همواره جاری و ساری باشند. هم زمین خشکیده را سیراب کنند و هم، همچنان بر پاکی و خلوص ساکنان و بازدید کنندگان بیفرایند.

سرشت هر یک از ما، سرزمینی است که مثل طبیعت؛ بهار و پاییز، سبزه زار و کویر هم دارد. نوروز، نماد اعتدال طبیعت، نرم نرمک در راه است. امیدوارم بخشهای کویری زندگی همه ما ایرانیان، بویژه مسئولین و کارگزاران و رسانه ها با جاری شدن سرچشمه های زلال اخلاق و مهربانی و همدلی؛ جان تازه ای بگیرد.




عزت الله ضرغامی هم اینستاگرام خودش را با یک تعبیر جالب به روز کرده است.

وی در پست خود نوشت: جدول مندلیف! این بزرگوار ، آقای دیمیتری مندلیف (۱۹۰۷-۱۸۳۴) مبتکر جدول تناوبی عناصر ، مشهور به مندلیف است. در این جدول عناصر شیمیایی براساس اعداد اتمی و وزن های اتمی به گونه ای چیده می شوند که می توان خواص آنها را بر اساس مکانی که در جدول دارند پیش بینی نمود .
آقای مندلیف در سال ۱۸۶۹ ، توانست ۶۳ عنصر را در جای خود قرار دهد و در سال های بعد نیز مکان های خالی جدول ، توسط دانشمندان دیگر با کشف عناصر شیمیایی جدید پر شد . حقش را خوردند و جایزه نوبل را با اعمال نظر به او ندادند ! در سن پترزبورگ دفن است . از کنار قبرستان محل دفن او رد شدم ولی فرصت فاتحه خواندن نداشتم !!

***پی نوشت***

بعد از انتخابات مجلس ، سیاسیون جناح های مختلف با رسم جداول مشابه مندلیف و پیش بینی خانه های خالی که باید در دور دوم پرشود ، مشغول حدس و گمان و محاسبه خط و خطوط نمایندگان جدید هستند !! و هرکدام به فراخور نوآوری در ارائه تحلیل ، تلاش می کنند که با رسم نمودار ها و دیاگرام های زیبا و رنگارنگ و تعیین درصد ها نشان دهند که مردم ، اقبال بیشتری به آنان داشته اند .
آدم ها ، عناصر جدول مندلیف نیستند که به راحتی در کادر های هندسی قرار گیرند . شاخص توفیق خدمت به مردم و جلب رضایت آنان به این خط کشی ها نیست !
مردم نیز همیشه و در آخرین لحظه سیاسیون و دولتمردان را به سمت فرصت های جدید و عبرت آموزی از عملکردشان هدایت می کنند! خدا این مردم فهمیده را از ما نگیرد.




با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال رضا صادقی پست اینستاگرامی خودش را به چهارشنبه سوری اختصاص داده است.


وی در پست خود نوشت: خطاب به (چینی ها ) : دیگر پولمان را حرام ترقه ها و جنس های گوناگون شما نمی کنیم
چهارشنبه سوری جشن ماست.
از امسال آتش درست می کنیم از روی آن می پریم و شادی می کنیم. از امسال قاشق زنی می کنیم و به هم شیرینی می دهیم .
از امسال جشنی واقعی می گیریم. از امسال در آستانه سال نو خیابان ها را رنگارنگ می کنیم . به هم عشق می ورزیم.
از امسال چهارشنبه سوری را ایرانی برگزار می کنیم.
از امسال به کودکانمان خواهیم آموخت که چهارشنبه سوری جشن شادی است جشن سپاس از خدای یگانه است نه ترس و وحشت.
چهارشنبه سوری جشن ماست.
تک تک ما حتی در برابر جشن های سرزمینمان مسؤلیم چون بخشی از تاریخ و فرهنگ ماست. آنقدر به اشتراک بگذارید تا سراسر ایرانمان را پوشش دهد.





علی ضیاء عکس سلفی خودش را با مردم بوشهر منتشر کرده است.

وی نوشت: روز بوشهر، در بوشهر، با بوشهرياي دوست داشتني.



کامبیز دیرباز هم تصویری را با علیخانی منتشر کرده و از سه ستاره این روزها گفته است.


وی در پست خود نوشت: دروود بر ارتش يك ميليون نفرى رفقاى خودم،آقا امشب آماده باش هستيم!!
رفيق زبل و كاربلدم احسان عليخانى يه برنامه باحال و هيجان انگيز راه انداخته به اسم سه ستاره،
هدفش هم فقط و فقط احترام گذاشتن و مطلع شدن از نظرات مثبت و منفى تك تك شما رفقاى باحاله،
امشب از ساعت هشت شب بيننده برنامه اش باشيم و به بهترين بازيگر امسال راى بديم،
خداوكيلى هر كسى رو كه به نظرتون لايق هست رو انتخاب كنيد،
راى دادن هم ظاهرا كاملاً رايگان هست خوشبختانه،دمتون گرم.




بهرام رادان عکس جالب خودش را منتشر کرده که در حالت عکاسی است.

وی نوشت: و شیراز......



میلاد کی مرام از رازهای موفقیت گفته و تصویری از خودش را منتشر کرده است.

وی در پست خود نوشت: موفقيت دو تا راز مهم داره
يك:همه دانسته هاتو نگو !!!
دو: .........................
پ ن:روزاى آخر سال دلتونو از هر چى ناراحتى خالى كنيد. با گذشتن، بخشيدن،يا هر كارى كه سبك ميشيد باهاش.




بهاره افشاری هم از یک دوست قدیمی گفته و سلفی خودش را با الناز حبیبی منتشر کرده است.

وی در پست خود نوشت: اين دختر گل وقتى ١٤ ساله بود براى اولين بار كنار هم بازى كرديم و باهم كلى روزهاى خوب داشتيم سالها بعد كه در فاصله ها باز كنار هم بوديم از تلاشت و رشدت لذت بردم و منتظر اين روزهاى تو بودم... اين خانم گل كه اين روزها در قامت ستاره تلويزيون ميدرخشه چه در اين رقابت و چه در زندگى انتخابه منه...بهش راى ميديم با احترام و عشق به باقى كانديدا.




حسام نواب صفوی هم تصویری را از خودش منتشر کرده است.

وی نوشت: عكس تو عكس تو حس نيستم و همينطور مغرور ژستهاي مختلف عكاسيه.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
اینام دلشون خوشه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
خوشمان آمد...