سمنان؛

برپایی بازارچه های فروش صنایع دستی در ایام نوروز

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت: در ایام نوروز 9 بازارچه فروش صنایع دستی در شهرهای مختلف این استان برپا می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ جعفر صفاخواه افزود: بر این اساس 86 غرفه فروش صنایع دستی در شهرستان های سمنان، گرمسار، شاهرود، میامی، مهدیشهر، سرخه و دامغان برپا می شود.

وی زمان برپایی این بازارچه ها را از هفته پایانی اسفند 94 تا پانزدهم فروردین 95 اعلام و اضافه کرد : اولویت نخست در اختصاص غرفه ها، با هنرمندان متقاضی استانی است و در صورت لزوم، از هنرمندان سایر استان ها دعوت می شود.

صفاخواه برپایی بازارچه های فصلی را فرصت مناسبی برای فروش و بازاریابی محصولات هنری هنرمندان عنوان کرد و افزود : ترویج و معرفی بیشتر صنایع دستی استان سمنان از دیگر اهداف برگزاری این بازارچه ها است.

در زمان حاضر در استان سمنان بیش از چهار هزار و 500 هنرمند به تولید صنایع دستی در بیش از 50 رشته اشتغال دارند.

رشته های سفال و سرامیک، بافته های داری شامل گلیم، جاجیم، گلیم و گبه، دست بافته های سنتی شامل کرباس بافی، دستمال بافی، حوله بافی و چادرشب بافی و صنایع دستی چوبی از جمله منبت، معرق، مشبک و تراش سنگ، از عمده ترین تولیدات صنایع دستی در استان سمنان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار