سمنان؛

انتصاب یک زن به عنوان اولین معاون رئیس کل دادگستری در ایران

دستگاه قضایی استان سمنان از انتصاب یک زن برای اولین بار در کشور به سمت معاون رییس کل دادگستری این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ اداره روابط عمومی دستگاه قضایی استان گفت: با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان سمنان و موافقت معاونت راهبردی قوه قضاییه،محبوبه صابر به عنوان معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان سمنان منصوب شد.

همچنین در این خبر آمده است: در اجرای منویات ریاست معظم قوه قضاییه مبنی بر به کارگیری همکاران اداری در معاونت های دادگستری استان ها  با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان سمنان و موافقت معاونت راهبردی قوه قضائیه، معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان سمنان منصوب شد.

سید محسن مظهری رئیس کل دادگستری استان سمنان پیش از این، شناسایی و توجه به نیروهای مستعد و توانمند در راستای کادر سازی مورد نیاز در قوه قضاییه و همچنین استفاده حداکثری از کارکنان قضایی در امر خطیر قضاوت که از شئون ولایت است را از جمله سیاست های مدیریتی خود عنوان کرده بود که در این راستا برخی از معاونین ستادی دادگستری استان نیز در سالهای اخیر از میان کادر اداری این دستگاه انتخاب و منصوب شده اند.

گفتنی است با تشکیل معاونت راهبردی در قوه قضائیه  که بر اساس منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر مبنی بر توجه به برنامه محوری و تکیه کردن بر برنامه روشن و مدون در قوه قضاییه شکل گرفته است، به تبع آن معاونت های برنامه ریزی دادگستری ها با افزایش توان و ظرفیت معنوی و مادی، در راستای انجام وظایفی از جمله برنامه ریزی و پیگیری سیاستهای کلان قوه قضائیه، مشارکت در تدوین طرح ها، سیاست ها و راهبردهای تحول و پیشرفت قضایی در استانها و کنترل و ارزیابی اجرای برنامه های عملیاتی در سطح استان ماموریت یافته اند.

نظارت بر اجرای بودجه در دادگستری، بررسی مستمر تشکیلات قضائی و اداری و دبیری شورای قضایی استان نیز بخشی دیگر از وظایف معاونت برنامه ریزی دادگستری کل استان ها می باشد.

صابر نزدیک به دو سال  سرپرستی این حوزه را بر عهده داشته و اکنون با انتصاب قطعی در این سمت، عنوان تنها معاون زن رئیس کل دادگستری های کشور که از میان کارکنان اداری قوه قضائیه به این سمت منصوب شده است را نیز از آن خود کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.