سمنان;

آمادگی شرکت فرانسوی برای سرمایه گذاری در صنعت گچ سمنان

بیش از 60 درصد گچ کشور از معادن استان سمنان استخراج می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سمنان،  مدیر گسترش بخش توسعه تجاری شرکت سنت گابین که یک شرکت در اصل فرانسوی با شرکت های زیر مجموعه در سراسر دنیاست، در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ،صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان گفت: هدف سفرما به سمنان بررسی چگونگی همکاری در بخش صنعت گچ سمنان است.
بشاره عمار افزود: برای آغاز همکاری در تولید انواع فرآورده های صنعت گچ، شرکت سنت گابین آمادگی دارد تا در صورت فراهم بودن زمینه های مختلفی مانند مجوزهای فعالیت، تامین بودن زیرساخت های آب، برق و همچنین بررسی روش های همکاری برای سرمایه گذاری، در صنعت گچ در سمنان مشارکت کند.

مدیر گسترش بخش توسعه تجاری شرکت سنت گابین افزود: امیدواریم پس از شرایط تحریم ،بتوانیم کمک و همکاری بیشتری با صنایع ایران داشته باشیم.

مدیر بخش گچ معدن شناسی شرکت سنت گابین با توضیح درباره فعالیت این شرکت خاطرنشان کرد: شرکت سنت گابین 350 سال پیش با تولید شیشه فعالیت خود را در فرانسه آغاز کرد و امروز با توجه به شرکت های زیرمجموعه این شرکت در کشورهای مختلف، 190 هزار نیروی کار در نقاط مختلف دنیا دارد.

دِیو کِنت با اشاره به تولید انواع مواد ساختمانی ،لوله، شیشه توسط شرکت سنت گابین، افزود: 27 درصد از تولیدات این شرکت در فرانسه، 40 درصد در اروپای غربی، 14 درصد در آمریکای شمالی و 5.5 درصد در آسیا به فروش می رسد.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به شناسایی 42 ماده معدنی در سمنان از 70 نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران،گفت: سمنان از نظر داشتن ذخائر گچ، نمک، زئولیت و سلستین رتبه اول ایران، در کرومیت رتبه دوم ایران و در زغالسنگ رتبه سوم ایران را دارد.
علی اصغر جمعه ای به فعالیت حدود 40 شرکت تولیدکننده گچ در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: ذخائر معادن گچ در سمنان از نظر میزان ذخیره و کیفیت، بهترین نوع گچ است و صنعت گچ در استان سمنان آمادگی پذیرش همه نوع سرمایه گذای برای تولید فرآورده های گچی را دارد.
وی بر ورود فناوری های نوین از سوی سرمایه گذاران خارجی در صنعت گچ تاکید کرد و گفت : سرمایه گذاران خارجی با وجود تمام امکانات فعالیت، باید فناوری های نوین وارد ایران کنند و با رویکرد صادرات محور به سرمایه گذاری در ایران بیندیشند.

وی از اظهار آمادگی سرمایه گذارانی از ترکیه و آلمان برای فعالیت در تولید انواع فرآورده و پنل های گچی در استان سمنان خبر داد و گفت : این آمادگی در استان سمنان وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی در صنعت گچ سمنان، سرمایه گذاری 100 درصدی داشته باشند و یا به مشارکت بپردازند.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان یادآور شد: شرکت های خصوصی و دولتی در این استان آمادگی همکاری کامل برای حضور سرمایه گذاران خارجی با رویکردها را مدنظر دارد.

گچ استان سمنان به کشورهای عراق، ترکمنستان و هند صادر می شود و استان سمنان دارای بیش از 2 هزار واحد دارای پروانه فعالیت صنعتی و معدنی در 24 ناحیه و شهرک صنعتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.