در جلسه نقد و بررسی «بارکد» در دانشگاه امیرکبیر؛

کیایی: روایت خطی «بارکد»، هیجانات و تعلیق آن را از بین می‌برد

اگر در این فیلم قصه به صورت خطی روایت می‌شد، بخشی از هیجانات و تعلیق‌های فیلم گرفته می‌شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعاتی پیش جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی «باركد»به كارگردانی مصطفی كیایی در دانشگاه امیركبیر برگزار شد و با استقبال خوب دانشجویان همراه بود.
 
در این مراسم، مصطفی كیایی كارگردان، محسن كیایی و بهاره كیان‌افشار بازیگر و رضا درستكار منتقد سینما حضور داشتند و پس از ‌نمایش فیلم به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.
 
كارگردان «باركد» در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به اینكه قصد ساخت فیلم دیگری به نام «پارازیت» را داشته است عنوان كرد: پس از تولید «عصر یخبندان» شش هفت ماه برای نوشتن سناریو «پارازیت» زمان گذاشتیم اما متاسفانه برای این فیلم به ما پروانه ساخت ندادند و در نهایت تصمیم گرفتیم، فیلم «باركد» كه از قبل فیلمنامه‌اش را آماده داشتیم تولید كنیم.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره دلیل بازی با زمان در دو فیلم اخیرش اظهار داشت: در «عصر یخبندان» چند نگاه در یكجا به هم گره می‌خورد اما در «باركد» داستان را از انتها به ابتدا تعریف می‌كنیم. بر اساس نیاز درام این اتفاق می‌افتد و اگر در این فیلم قصه به صورت خطی روایت می‌شد، بخشی از هیجانات و تعلیق‌های فیلم گرفته می‌شد. به همین دلیل در یک تجربه جدید تلاش كردیم قصه را از انتها به ابتدا روایت كنیم.
 
در ادامه مراسم بهاره كیان‌افشار در خصوص نحوه نزدیک شدن به نقشش گفت: برای ایفای نقشم در «(باركد» به آقای مصطفی كیایی تكیه كردم؛ ایشان برای فیلم «عصر یخبندان» مطالعه زیادی روی مصرف‌كنندگان مواد مخدر داشتند و برای من به طور دقیق شرایط آن ها را توضیح دادند.
وی افزود: صادقانه می‌گویم برای ایفای این نقش دغدغه داشتم؛ سعی كردم در بازی ظرافت‌هایی را به كار ببرم كه شاید هیچ وقت به چشم نیاید و فكر می‌كنم به لطف راهنمایی‌های كارگردان كار، بازی خوب محسن كیایی كه بازیگر روبروی من بود و حال خوب فیلم توانستم بازی روان و استانداردی ارائه كنم.
 
همچنین در بخش پایانی مراسم از طرف «كانون فیلم دانشگاه امیركبیر» هدایایی به رسم یادبود به عوامل این فیلم اهدا شد.

گفتنی است؛ «باركد» آخرین ساخته مصطفی كیایی است كه در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.