عبور پناهجویان از منطقه بالکان متوقف شد

مسیر عبور پناهجویان از منطقه بالکان پس از تصمیم اسلوونی که فقط به افراد دارای گذرنامه معتبر اجازه عبور می دهد، عملا بسته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت کشور صربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پس از تصمیم اسلوونی مینی بر بستن مرزهای خود بر مهاجرین غیرقانونی، این کشور نیز تمامی اقدامات خود را در باره آوارگان جنگی و پناهجویان با اتحادیه اروپا منطبق کرده و کنترل در مرزهای جنوبی و شرقی خود را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجرین افزایش داده است.

در این بیانیه اشاره شده است که صربستان با توجه به رژیم جدید اتحادیه اروپا در قبال مهاجرین غیر قانونی و آوارگان جنگی، اجازه نخواهد داد که این کشور به مرکز تجمع آوارگان جنگی تبدیل شود.

مقامات صربستان پس از اتخاذ تصمیم کشورهای اتحادیه اروپا مبنی اینکه فقط به افراد با داشتن مدارک معتبر اجازه عبور از کشورهای بالکان داده می شود، در رابطه با مهاجرین و آوارگانی که هم اکنون در این کشور گیر افتاده اند تاکید کردند که صربستان در باره این افراد مسئولانه و مطابق قوانین عمومی بین المللی و بشر دوستانه عمل کرده و از منافع ملی خود حفاظت می کند.

آلکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان پس از بسته شدن راه های عبوری آوارگان در منطقه بالکان گفت که حکومت بلگراد نسبت به تعداد آوارگان جنگی که اکنون در این کشور هستند رفتاری انسانی خواهد داشت و مطابق قانون عمل می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار