ساری،

نهالستان لاجیم سوادکوه برترین نهالستان کشور

نهالستان لاجیم سوادکوه ، برترین نهالستان کشورشد و وزارت جهاد کشاورزی از شیروان سرتاره مدیر این نهالستان بعنوان تولید کننده نهال برتر کشور قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شیروان سرتاره گفت : 7 سال است که با 12 نیرو به تولید 23 گونه نهال کمیاب و نادر از جمله بارانک ، گلابی وحشی ، افرا ، آبیس ، گیلاس وحشی ، پیساء ، کاج سیاه ، سرو خمره ای و سرو نقره ای که با شرایط منطقه سازگار هستند ، مشغول است.

این تولیدکننده نهال با بیان اینکه 25 کارگر فصلی اکنون در این نهالستان فعالیت دارند افزود : این نهالستان بر اساس نیاز اداره کل منابع طبیعی مازندران سالانه 700 هزار تا یک میلیون نهال تولید می کند.

وی با بیان اینکه برای سال زراعی آینده نهالستان 10 هکتاری به دو نهالستان های قبلی اضافه می شود ، گفت : مهمترین مشکل نهالستان لاجیم قدمت 50ساله سیستم آبیاری است که باید به فن آوریهای جدید تجهیز شود.

وی هزینه نوسازی سیستم آبرسانی نهالستان را 600 میلیون تومان اعلام کرد و افزود : برای اجرای این طرح نیاز به اجرای 8 کیلومتر خط انتقال آب از سرچشمه است.

این تولید کننده برتر نهال کشور گفت : با این اقدام قدرت تولید نهال بالا خواهد رفت وشرکت قادر است همه نهال های مورد نیاز را تامین کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساری ، نهال ، سرتاره ، سوادکوه ، لاجیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.