ایلام؛

آیین بهره برداری از سد سیمره

معاون اول رئیس جمهوری گفت: یکی از اهداف ساخت سد و نیروگاه سیمره تولید برق است که نقش بسیار مهمی در توسعه استان ایلام دارد.

آیین بهره برداری از سد سیمرهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام معاون اول ریس جمهور  امروز در جریان بازدید از سد و نیروگاه سیمره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سد و نیروگاه سیمره باید به عنوان یکی از افتخارات ملی کشور ثبت شود و به این توان مهندسی افتخار کنیم.

جهانگیری، با بیان اینکه شرکت های پیمانکاری از سرمایه های کشور هستند و باید از آن حفاظت کنیم، افزود : ساخت سدهایی همچون سد سیمره در انحصار کشورهای پیشرفته است که با کار مهندسی پیچیده و ابزار و تجهیزات مدرن قابل انجام است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: تحریم کنندگان جمهوری اسلامی ایران باید درس بگیرند چرا که این سد عظیم (سیمره) در دوران تحریم ساخته شده و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز آن باید از خارج وارد می شد و در اختیار مهندسین ایرانی قرار می گرفت اما چنین نشد.

وی افزود: توان و خلاقیت مهندسان ایرانی به گونه ای بود که توانستند همه تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تامین کنند.

معاون اول رئیس جمهوری، اطمینان از تامین انرژی را از اصلی ترین پیش نیازهای سرمایه گذاری دانست و اضافه کرد: اگر بخواهیم یک منطقه را توسعه دهیم ابتدا باید انرژی مورد نیاز را تامین کنیم. 

وی همچنین با اشاره به سد کنگیر که امروز آبگیری شد، گفت: این سد نیز با هدف توسعه کشاورزی استان ایلام ساخته شده و اراضی کشاورزی را آبیاری خواهد کرد.

گفتنی است بهره برداری از سد کنگیر و طرح آبرسانی به شهرستان ایوان در شمال استان ایلام طی مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نیرو، استاندار ایلام و جمعی از مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.