ایلام؛

شهرستان بدره آماده استقبال از گردشگران

فرماندار شهرستان بدره از آمادگی این شهرستان برای استقبال از مهمان نورزی خبرداد و گفت: در جهت اسکان میهمانان علاوه بر اماکن اقامتی شهرستان، 11 مدرسه در نقاط مختلف با امکانات مناسب تجهیز و تدارک دیده شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ سیروس مرادحاصلی افزود: علاوه بر اتوبوس های موجود چندین دستگاه اتوبوس بصورت فوق العاده در مسیرهای بدره - تهران و بدره - خوزستان در ایام نوروز جابجایی مسافران و گردشگران نوروزی را بر عده دارند.

مرادحاصلی افزود: این شهرستان با 30 اثر تاریخی و سه منطقه گردشگری بکر شامل دربند، روستای کلم و سد سیمره از هم اکنون برای بازدید مسافران نوروزی آماده شده است.

وی با بیان اینکه  به منظور آشنایی هر چه بیشتر مسافران با مناطق دیدنی این شهرستان، توزیع اقلام فرهنگی حاوی معرفی اماکن دیدنی و تفریحی و تاریخی شهرستان در مبادی ورودی شهر انجام خواهد شد افزود:  نصب بنر معرفی مناطق دیدنی و تاریخی شهرستان و استقرار پایگاه جمعیت هلال احمر در مبادی ورودی و مناطق تفریحی و تاریخی را از دیگر اقدام های انجام شده برای استقبال مسافران نوروزی اعلام کرد.

روستای کلم یکی از شاهکارهای طبیعت  شهرستان بدره است . این روستا در فاصلة 30 کیلومتری شمال غربی این شهر و 120 کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار گرفته است. چشمه و باغات سرسبز، مناظر و چشم‏اندازهای بسیار کم نظیری در این روستا وجود دارد ضمن اینکه رودخانه پرآب و خروشان کلم که از ارتفاعات شمالی کبیرکوه سرچشمه می‏گیرد پس از مشروب نمودن باغات و اراضی پایین دست به رودخانه سیمره می‏ریزد.

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این شهرستان چشم اندازهای رودخانه  سیمره است. رودخانه سیمره در شهرستان بدره از تلاقی رودخانه های قره سو و گاماسیاب شکل گرفته و در مرز ایلام و لرستان جریان دارد و تا انتهای حوزه کرخه 650 کیلومتر طول دارد. رودخانه سیمره نامی بزرگ در استان ایلام محسوب می شود چرا که سیمره جزیی از تاریخ استان است و شهر تاریخی به همین نام در شهرستان دره شهر محل سد سیمره وجود دارد.
 
 
انتهای پیام/ع
برچسب ها: ایلام ، بدره ، استقبال ، نوروز ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.