ربیعی :

توسعه یعنی راه‌ رفتن در محیط‌ زیست سبز / ایران نیازمند سیاست‌ها و جامعه مسئولانه است

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: در مفهوم توسعه باید تجدیدنظر کنیم و این مهم به معنی راه رفتن در محیط‌ زیستی سبز است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز(پنج شنبه) در مراسم کاشت درخت در پارک پردیسان که با حضور کودکان کار و هنرمندان حامی محیط‌زیست برگزار شد، اظهار داشت: محیط‌زیست مدتی از الگوهای توسعه دور شده بود اما امروز باید در مفهوم توسعه تجدیدنظر کنیم چرا که توسعه به شادی و راه‌رفتن در محیط‍‌زیست سبز و شغل سبز معنی می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه به معنای دودکش‌های بلند و کارخانه‌های صنعتی متعدد نیست و وقتی سفره پروتئین و کالری کافی داشته باشد این زمان است که توسعه اتفاق افتاده است. 

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جامعه ما باید مسئولانه باشد و همه‌ی افراد جامعه باید احساس مسئولیت کنند چرا که ایران امروز ما نیاز دارد تا همه دست به دست هم دهیم.

ربیعی به حضور و تاثیرگذاری هنرمندان اشاره کرده و گفت: من به عنوان عضو کوچک کابینه دولت یازدهم به همه شما هنرمندان می‌گویم که شما بیشتر از همه به جامعه کمک کرده و مانع پژمرده شدن محیط‌زیست باشید.

وی تصریح کرد: امیدواریم زمستان محیط‌زیست برود و بهاری زیستی بیاید و همه چیز احیا شود تا در جامعه آسیب‌های اجتماعی چون کودکان کار نداشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که ناامنی روانی منجر به روی آوردن افراد به اعتیاد می‌شود، گفت: در جامعه‌ای که هیچ دردی از آدمی دوا نمی‌شود افراد آن جامعه به اعتیاد روی می‌آوردند.

ربیعی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی افزود: آن چیزی که امروز محیط‌زیست و مسئولین اجتماعی چون وزارت کار در آن مشترک هستیم، همه مسئولیت داریم و من واقعا رنج می‌برم از این‌که کسی به دیگری می‌‌گوید این مسئله وظیفه تو است نه من. 

وی با بیان این‌که همه‌ی ما انسان‌ها جامعه و زمین سالم را نیازمندیم، گفت: هم‌اکنون زمین آسیب‌دیده، محیط‌زیست مورد هجوم قرارگرفته و بچه‌های کار هنوز کودکی خود را تجربه نکرده‌اند و این‌ها سه آسیبی هستند که امروز ما شاهد آن هستیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در خصوص حضور کودکان کار افزود: امروز این کودکان این‌جا آمده‌اند تا نهال بکارند نهالی که در جامعه سر کشیده و کمک کنند تا این بچه‌ها همانند سرو قد بکشند.

ربیعی در خصوص بچه‌های کنگره شهر  گفت: بچه‌های کنگره شهر امروز آمده‌اند تا نهال‌هایی بکارند تا بگویند تا با برگشتن دوباره به زندگی می‌خواهند به نهالی حیات ببخشند.

*برف‌های توچال به مرداب نمی‌رسد

فرهاد توحیدی یکی از هنرمندان عرصه سینما در این مراسم بیان کرد: برف‌های توچال دیگر به مرداب نمی‌رسند و این اتفاق به دلیل گرم‌ترشدن زمین اتفاق افتاده است، اگر از چنارهای خشک شده خیابان ولیعصر(عج)  بگذریم و گریه نکنیم و تنها لبخند بزنیم یعنی این‌که هنوز از فاجعه رخ داده در محیط‌زیست خود خبر نداریم.

وی تصریح کرد:اگر به تعداد حاضران در این مجلس درخت بکاریم درمقابل تخریب صورت گرفته در عرصه محیط‌زیست هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

توحیدی به سد شفارود در رضوان‌شهر گیلان اشاره کرده و گفت: این سد جنگل‌های هیرکانی را که آخرین نسل جنگل‌های باستانی زمین است زیر آب می‌برد.

این هنرمند عرصه سینما ادامه داد: چقدر باید درخت بکاریم تا 94 هکتاری که از این جنگل‌های باستانی از بین می‌رود احیا شود؟ آیا می‌توانیم با درخت‌کاری‌های مصنوعی جنگل بکاریم؟

توحیدی تاکید کرد: جنبه ایمنی پاسداری از محیط‌زیست از بین درخت بر بسته و محیط‌زیست به اندازه کافی شکاربان یا محیط‌ بان ندارد که از عرصه طبیعت حفاظت کند، پس چه باید کرد؟

وی ادامه داد: تنها راه چاره این است که حفاظت از محیط‌زیست بر عهده شهروندان باشد و کار ساخت فرهنگ کار نسل دوران است و امیدواریم یک پویش ملی برای حفاظت از محیط زیست را در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز برپا کنیم.

این هنرمند عرصه سینما گفت: همه در رویای سرزمین سبز هستیم پس شمال را رها کنیم و آن را بدون تخریب نگه داریم و بیاییم تا تهران را شمال کنیم چرا که هرچه درخت بکاریم کم کاشته‌ایم .

 انتهای پیام / 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار