در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رد لایحه ارزیابی محیط زیست بدلیل نواقص در کلیات آن بوده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بدلیل نواقص موجود در کلیات، لایحه ارزیابی محیط زیست از سوی مجلس شورای اسلامی رد شده است.

عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: رد لایحه ارزیابی محیط زیست بدلیل نواقص موجود در کلیات این طرح و عدم پیش بینی مناسب و کارآمد برای بهبود شرایط فعلی بوده است. 

وی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه مخالفت شخصی با نهاد مربوطه ندارد، افزود: مخالفت مجلس شورای اسلامی بدلیل ضعف نهاد مربوطه در مدیریت کنترل مشکلات موجود در کشور،عدم پیش بینی و عدم ارائه راهکار مناسب در کلیات این طرح بوده و قطعا با بیان عملکرد ، بازنگری و رفع نواقص ، این لایحه ، دوباره به صحن ارسال می شود .

 صلاحی با بیان این‌که مسئولان محیط زیست در شرح وظایف خود موفق عمل نکرده اند، ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه نظارت موثری بر میزان آلایندگی ، رشد غیر معقول صنایع و لزوم فیلترینگ در کارخانه های کلان شهرها از سوی این سازمان صورت نگرفته و عدم کنترل و ادامه آلایندگی در حال حاضرموجب ورود بیماری های ناشناخته و مشکلات غیر قابل جبران در این زمینه شده است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که 25 درصد بیشتر زباله های کشور بازیافت نمی شود، تاکید کرد:  از طریق بازیافت مناسب زباله ها می توان هم موادی را که مقرون به صرفه باشد را تهیه و هم اشتغال ایجاد کرد در حالی که در کشور ما 25 درصد بیشتر زباله ها بازیافت نمی شود .

صلاحی گفت: فاضلاب های رها شده در رودخانه ها و ورود آن به آب های زیر زمینی از دیگر کاستی ها و نقص های موجود در شرح وظایف مسئولان زیست محیطی است که هیچ گونه اقدامی در جهت بهبود این شرایط تا این لحظه صورت نگرفت. 

انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار