رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در خطبه های پیش از نماز جمعه؛

ولی فقيه،مجسمه تقوا از نسل فاطمه زهرا(س) است

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: امام و رهبری كه از نسل پيغمبر هستند، امروز دنيا را دگرگون كرده اند.

ولی فَقِيه،مجسمه تقوا از نسل فاطمه زهرا(س) استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمين سیدمحمدعلی شهيدی رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در خطبه های نماز جمعه امروز به مناسبت روز شهيد اظهار داشت: ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به تمامی مؤمنان و مومنات تسليت عرض می كنم.

وی گفت: با توجه به اينكه ٢٢ اسفند ماه به فرمان امام خمينی (ره) روز شهيد و همچنين روز يكشنبه سوم جمادی الثانی روز شهادت بانوی دوعالم در نظر گرفته شده است، مقارن مناسبی پيش آمده يعنی روز شهيد از خانه حضرت علی (ع) متولد شده است.

نماينده ولی فقیه با اشاره به اينكه من امروز بيانات خود را در 2فصل بيان می كنم، مطرح كرد: در خصوص تاريخ شهادت حضرت فاطمه (س) نظرات مختلفی وجود دارد، در همين راستا برخی بزرگان معتقدند كه شهادت بانو  پس از ٧٥ روز از رحلت پيغمبر اتفاق افتاد و روز ١٣ جمادی الثانی روز شهادت حضرت فاطمه (س) می دانند كه به عنوان فاطميه اول در كشور مطرح است.

حجت الاسلام والمسلمين شهيدی افزود: در همين راستا برخی ديگر از علما معتقدند كه شهادت ايشان پس از ٩٥ روز بعد از رحلت پيغمبر اتفاق افتاد كه امروز در جامعه ما به عنوان فاطميه دوم شناخته شده است.

وی تصريح كرد: با توجه به فرصت اندكی كه در اختيار دارم نمی توانم راجع به ٩٥ روزی كه برای عمر حضرت فاطمه(س) مطرح می كنند صحبت كنم، به همين دليل تنها راجع به سوره كوثر مطالبی را بيان می كنم.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينكه پيغمبر بزرگوار اسلام سه فرزند پسر و چهار دختر داشتند، گفت: پسر اول ايشان با نام ابراهيم كه پيش از بعثت متولد و از دنيا رفت، ايشان ملقب به كنيه ابوالقاسم شدند.

حجت الاسلام  والمسلمین شهيدی، افزود: فرزندان بعدی پيغمبر در كودكی از دنيا رفتند اما از آنجايی  كه در بين عرب فرزند دختر را به حساب نمی آورند و فرزند پسر را به عنوان ادامه دهنده راه، عقايد و برنامه های پدر می دانند زمانی كه فرزندان پسر پيامبر(ص) به خصوص قاسم  از دنيا رفتند، كفار قريش ايشان را به عنوان ابتر (كسی كه ادامه دهنده راه ندارد) ناميدند.

وی با بيان اينكه در همان زمان سوره كوثر به ايشان نازل شد، گفت: برخی مفسران معتقدند كه سوره كوثر مدنی است اما يقيناً اين سوره مكی است به دليل عنوانی كه كفار به پيغمبر داده بودند اما خدا به پيغمبر وعده داده بود كه دشمنان تو ابتر هستند.

نماينده ولی فقیه در ادامه در خصوص معنای كلمه كوثر مطرح كرد: كوثر صفتی است از كثرت به معنای خيلی زياد؛ يعنی اينكه خداوند به پيغمبر فرمود ما به تو بسيار نعمت داده ايم.

حجت الاسلام والمسلمین شهيدی تصريح كرد: البته راجع به معنای كوثر مفسران تفاسير مختلفی را ارائه داده اند و فخر رازی كوثر را به پانزده قول متفاوت تفسير كرده است.

وی با اعلام برخی از تفاسير مختلف كوثر گفت:حوض بهشتی، قرآن و نبوت،كثرت اولاد و فراوانی از جمله معانی متفاوتی هستند كه درباره معنای كوثر تفسير شده است.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران بيان كرد:حضرت فاطمه (س) كوثری است كه خدا به پيغمبر وعده داده بود و تمامی معصومان ما از نسل اين بانوی بزرگوار هستند.

**تابعيت هزاران  نفر از اسلام در جهان 

حجت الاسلام شهيدی با بيان اينكه امروز هزاران هزار نفر در دنيا از اسلام تبعيت مي كنند، اظهار داشت: از صدر اسلام تا كنون بسياری از مردم برای بقای اسلام، نام قرآن و آيين مقدس اسلام فداكاری كرده و می كنند.

وی گفت: از پيروزی انقلاب اسلامی كه با رهنمون های رهبر كبير انقلاب به ثمر نشست تا به امروز كه شاهد ايثارگری مردم و حمايت از امام (ره) و مقام معظم رهبری هستيم به نوعی می توان گفت كه اين افراد از نسل پيغمبر هستند.

رئيس بنياد شهيد وامور ايثارگران تصريح كرد: ولی فقیه، مجسمه تقوا از نسل فاطمه زهرا (س) است، چرا كه امام (ره) و مقام معظم رهبری امروز دنيا را تکان داده اند.

وی افزود:همچنين ايثارگران نيز به فرمان امام (ره) و مقام معظم رهبری همه از ياران پيغمبر و علاقه مندان به اصحاب پيغمبر بودند و هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار