ساری،

100 توجیه قانونی

علت تغییر کاربری رمین های کشاورزی مازندران در حریم شهرها را در سال های گذشته بی توجهی و چشم پوشی به اجرای قانون بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرکل بازرسی مازندران با بیان اینکه 24 هزار هکتار از زمین های واقع در حریم شهرهای استان تغییرکاربری داده شد گفت: از این میزان برای شش هزار هکتار در کمیسیون ماده 100 شهرداری ها مجوز  و پایان  کار ساخت بنا صادر شد درحالی که این کار غیرقانونی است.
سید حسن میری قلعه سری با تاکید بر این که مقررات کمیسیون ماده 99 و 100 شهرداری ها مربوط به اعیان است ، گفت : در یک دهه گذشته صد هزار واحد ویلای غیرمجاز در شهرستان های مختلف استان ساخته شد که همه این ساخت و سازها خلاف بود.
وی گفت : طبق قانون ، زمین ملی پس از بازپس گیری باید به وضعیت اولیه برگردد ، در حالی که طبق بررسی های صورت گرفته پنج درصد این زمین ها چنین وضعیتی پیدا کرد.
وی با بیان اینکه هم افزایی خوبی دو سال گذشته میان دستگاه قضا ، بازرسی و ادارات منابع طبیعی استان به وجود آمده است افزود : این وضعیت سبب شد تا جلوی دست اندازی به منابع طبیعی و تخلفات در واگذاری غیرقانونی و تغییر کاربری غیرمجاز گرفته شود.
میری قلعه سری مساحت زمین های ملی واگذار شده به شخصیت های حقیقی و حقوقی را در بیش از یک دهه گذشته چهار هزار و 200 هکتار بیان کرد و گفت : برای تعدادی از متخلفان پرونده سازی شده و احکام پرونده تعدادی هم صادر و اجرا شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار