قدرت‌های جهانی به فدرالی شدن سوریه‌ می‌اندیشند

یک دیپلمات‌ در سازمان ملل اعلام کرد قدرت‎های بزرگ، گزینه فدرالی شدن سوریه را برای پایان دادن به بحران این کشور بررسی می‌کنند.

قدرت‌های جهانی در فکر فدرالی کردن سوریه‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یک دیپلمات‌ سازمان ملل می‌گوید قدرت‎های بزرگ به بررسی گزینه فدرالی شدن سوریه برای پایان دادن به بحران پنج ساله این کشور عربی می‌اندیشند.  

خبرگزاری رویترز روز جمعه (21 اسفند) به نقل از یک دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل، که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد برخی از قدرت‌های عربی و روسیه در فکر فدرالی کردن سوریه هستند به نحوی که وحدت این کشور به عنوان یک کل حفظ شود، اما به مقامات منطقه‌ای استقلال داده شود.

به گفته این منبع، این طرح به استفان دی میستورا، نمایندۀ سازمان ملل در امور سوریه، تحویل داده شده است.

این دیپلمات افزود: «ضمن اصرار بر حفظ تمامیت ارضی سوریه به طوری که وحدت آن به عنوان یک کشور واحد حفظ شود، انواع مدل‌های مختلف از یک ساختار فدرال وجود دارد که در برخی از مدل‌ها، (دولت) مرکز(ی) بسیار بسیار کم‌‎رنگ است و استقلال زیادی برای مناطق مختلف وجود دارد.»

وی جزئیات طرح ارائه شده برای فدرالی کردن سوریه را ارائه نداد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
حیف ازاون جوانهای ایرانی که پرپرشدن حالا سوریه میشه فدرالی بازهم روسیه بازهم خیانت بازهم خنجرازپشتوجلوتوقلبه ماایرانیها خدایا یه پول به مابده ی عقلی به سیاست ندارای ما
آخرین اخبار