شاهمیری: سعید معروف بهترین بازیکن سال 94 بود

داور بین‌المللی والیبال کشورمان گفت: بازیکن خوب در فصل جاری لیگ برتر زیاد داشتیم اما به اعتقاد من سعید معروف با توجه به شرایط تیمش و در قیاس با دیگر پاسورهای لیگ عملکرد بهتری داشت.

به گزارش خبرنگار  توپ وتور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد شاهمیری، درباره این موضوع که سه داور از ایران برای قضاوت به مسابقات بین المللی دعوت شدند، گفت: بدون شک دلیل اصلی موفقیت داوران ایرانی در میادین بین المللی ، سطح بالا و خوب والیبال ایران است.

وی ادامه داد: چندی قبل از من خواسته شد که رزومه‌ای از عملکردم در تورنمنت‌های اخیر به فدراسیون جهانی ارائه دهم. وقتی من به آن‌ها عنوان کردم که در لیگ ایران قضاوت کرده‌‌ام، با این موضوع مواجه شدم که از نظر آن‌ها لیگ ایران از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند نکته مثبتی در رزومه یک داور بین‌المللی باشد.

شاهمیری خاطرنشان کرد: من از دل لیگ والیبال ایران رشد کردم و خوشحالم که فرصت این را داشتم بتوانم توانمندی‌های خود را ارائه دهم و فرصت حضور در المپیک را برای بار دیگر بدست آورم.

این داور بین‌المللی والیبال ایران، درباره اینکه کدام بازیکن می‌تواند عنوان بهترین بازیکن سال را از آن خود کند، گفت: خیلی از  بازیکنان حاضر در لیگ خوب کار کردند. با این حال اگر به دو پاسور خارجی که به همراه تیم‌هایشان به مرحله فینال رسیدند، نگاه کنیم و مقایسه‌ای بین آن ها و سعید معروف داشته باشیم، قطعا انتخاب من سعید معروف است.

وی ادامه داد: کاپیتان تیم شهرداری ارومیه با وجود مشکلاتی که برای تیمش از ابتدای فصل ایجاد شد، یک تنه تیمش را به مرحله نیمه نهایی رساند. به اعتقاد من کار سعید معروف از ابتدای فصل در تیم شهرداری ارومیه ارزشمند بود.

داور بین المللی والیبال با بیان این مطلب که مهدی مرندی ، امیر غفور و سید محمد موسوی هم نمایش خوبی در این فصل داشتند، اضافه کرد: در مجموع به نظر من سعید معروف با توجه به شرایطی که تیمش داشت بهتر  از باقی بازیکنان کار کرد.

وی درباره کارت قرمزی که به سعید معروف در آخرین بازی نیمه‌نهایی داد، گفت: خطای رفتاری هر بازیکن باید با کارت قرمز مواجه شود و من برای داشتن قضاوت عادلانه باید بازیکنان خاطی را بر مبنای قانون جریمه کنم. اگر یک بازیکن با برخورد به تور با خطای تور جریمه می‌شود، در صورت خطای رفتاری هم باید با کارت جریمه شود. این موضوع بزرگی نیست و واقعیت قانون والیبال است.

شاهمیری درباره این موضوع که دو تیمی که به فینال رسیدند توانایی بالایی از لحاظ مهره داشتند ، گفت: نیمکت خوب در پیروزی یک تیم والیبال بسیار مهم است و دو تیم فینالیست نیمکت قوی داشتند و توانستند با بهره‌مندی از مهره‌های خوب خود راهی فینال شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
واقعا انتخاب درستی بود ممنون از خود سعیدعزیز که هم برای تیم ملی وهم برای ارومیه واقعا خوب بازی کرده در هرشرایطی(بازی عالی درزنیت وقهرمانی اروپا فراموش نشه) وهمیشه خیلی بازیکن متین وباوقاری بوده واقعا دمت گرم کاپیتان عزیز خیلی خیلی دوست دارم ❤❤❤❤
آخرین اخبار