مجید انصاری: اهمیت سوال از وزرا و تذکر به رئیس‌جمهور از بین رفته است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اهمیت سوال از وزرا و تذکر به رئیس‌جمهور از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست هم اندیشی منتخبین مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم مجلس دهم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم مجلس دهم بهتر از مجالس گذشته در مسیر توسعه کشور و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی و آرمانهای امام(ره) فعالیت کند.

انصاری با بیان اینکه مجلس مرکز همه قدرتهاست و در راس امور قرار دارد، افزود: مجلس دارای ابزارهای مهمی در دو حوزه قانونگذاری و نظارت بر دستگاههای مختلف کشور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در حوزه تدبیر، نظام قانونگذاری در کشور ما دچار آسیب‌های بسیاری است، بیش از 11 هزار عنوان قانونی وجود دارد که برخی از آنها بیش از هزار ماده قانونی دارد و همین امر موجب شده حجم قوانین در کشور ما بدون طبقه بندی، بسیار بیشتر از حجم قوانین در برخی از کشورها باشد و همین امر گریزگاه‌هایی برای کسانی که قانون‌شکن هستند را فراهم می‌کند.

وی گفت: علیرغم اختیارات بسیار مهم مثل حق استیضاح و اصل نود قانون اساسی، در برخی موارد ابزارهای نظارتی کارآمدی خود را از دست داده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: تقدیم سه هزار و 500 سوال در دوره نهم مجلس و حضور وزرا برای پاسخ گفتن به این سوالات وقت زیادی از مجلس نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی را به خودش اختصاص داده است، بیش از 11 هزار تذکر نیز در این دوره از مجلس به رئیس جمهور داده شده است و همین موضوع نشان می دهد که در واقع اهمیت سوال از بین رفته است.

وی افزود: اگر مجلس دهم برنامه‌ای برای 4 سال آینده خود شبیه برنامه دولت‌ها داشته باشد در چرخه 130 و 140 طرحی که در دوره نهم به مجلس داده شده است کارها به خوبی پیش می‌رود و به آسیبهای مجالس گذشته دچار نخواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار