اصفهان؛

بازگشت چوگان به نقش جهان

میدان نقش جهان اصفهان که روزگاری مکان اصلی چوگان بوده نوروز 95 دوباره حال و هوای گذشته را به خود می گیرد .

بازگشت چوگان به  نقش جهان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر اجرایی برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه در اصفهان   با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه در اصفهان اظهار داشت: به مناسبت نوروز باستانی با برنامه‌ریزی فدراسیون چوگان قرار است بازی چوگان از 24 تا 28  اسفند و هم‌چنین از  7 تا 10 فروردین در میدان نقش جهان برگزار شود.

منصور زیرک  افزود: پیرامون این بازی نمایشگاه تخصصی چوگان در موزه هنرهای تزئینی اصفهان نیز از 24 اسفند ماه برپا می‌شود که تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

مدیر اجرایی برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه در اصفهان بیان کرد: برنامه‌های دیگر نوروزگاه رونمایی از آهنگ چوگان و رژه چوگان‌سواران است که از خیابان سپه تا میدان نقش‌جهان اجرا می‌شود.

وی گفت: بازی نمادین چوگان از ساعت 17 الی 18 برگزار شده و شهروندان اصفهانی با حضور در این میدان تاریخی می‌توانند از تماشای این بازی اصیل ایرانی لذت ببرند.

چوگان از ورزش‌های کهن ایرانی است که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است. این رشته به دلیل رواج در میان پادشاهان و بزرگان به بازی شاهان معروف بوده؛ نام چوگان از نام چوبی که در آن استفاده می‌شود برگرفته شده‌است. این بازی در ابتدا عنوانی نظامی و جنگی داشت و سوارکاران ایرانی در آن استعداد اسب‌های جنگی خود را به نمایش می‌گذاشتند.

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: چوگان ، نقش جهان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.