اصفهان؛

ایده های جدید در حوزه اشتغال و کارآفرینی در دولت یازدهم بخوبی اجرا شده است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ایده های جدید در حوزه اشتغال و کارآفرینی در دولت یازدهم بخوبی دنبال و پیاده سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سورنا ستاری امروز در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی توسعه کسب وکار روستایی، در اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: سابقه تاریخی بیش از 5 هزار ساله در زمینه کارآفرینی در کشور وجود دارد اما متاسفانه در یکصدسال گذشته برداشت ما از کارآفرینی به سرمایه گذاری توسط دولت و ایجاد اشتغال دولتی تغییر یافته است.
ستاری گفت: بطور معمول اینگونه سرمایه گذاری های دولتی پس از چندسال قابلیت رقابت را از دست می دهد و مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد می کند لذا برای دستیابی به توسعه پایدار بر پایه زیست بوم ، باید افراد بتوانند براحتی کارآفرینی و نوآوری کنند و ایده های خود را تجاری سازی نمایند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه روستاها یکی بخش های جدی در زمینه دستیابی به توسعه پایدار محسوب می شود گفت: در یکصد سال اخیر، توسعه روستاها بشدت تحت تاثیر سیاست های اقتصاد نفتی قرار گرفته و اکنون وقت آن رسیده که به روستاهای کشور به عنوان مهمترین عرصه ها و زمینه های پیاده سازی و اجرای ایده ها جدید توجه شود .
ستاری در ادامه ، رویکرد به توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان را مهم و موفقیت آمیز عنوان کرد و افزود: بیش از 2 هزار و 800 شرکت و هزاران استارتاپ و هزاران شرکت نوپا سعی در ورود به این زیست بوم در حوزه دانش بنیان را دارند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: مسائل مالی و پول همیشه در اولویت پنجم و ششم شرکت های دانش بنیان قرار دارد و اولویت اول و دوم در این شرکت ها تربیت اشخاص و تشکیل تیم کاری و فعال است.
گردهمایی تخصصی توسعه گران کسب و کار روستایی و رونمایی از دستاوردهای ' همنت روستا ' با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چمعه در سرای عطار اصفهان برگزار شد.
در این رویداد علاوه بر گزارش ،بحث و همفکری درباره مدل توسعه روستایی همنت روستا برای شبکه سازی فعالان این حوزه نیز برنامه ریزی شد.
در این رویداد سه میزگرد تخصصی یا موضوعات الگوی بازاریابی و فروش محصولات روستایی، الگی انتقال دانش و فناوری به جوامع محلی و استحصال دانش بومی و مدل تامین منابع مالی کسب و کار روستایی برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.