تشدید تدابیر امنیتی در مرز الجزایر با لیبی و تونس

وزیر دفاع الجزایر تاکید کرد وخامت اوضاع امنیتی در مناطق مرزی این کشور پیامدهای ناگواری خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از الجزیره، ارتش الجزایر خواهان هوشیاری فزاینده در برابر «وخامت بی سابقه» اوضاع امنیتی در مناطق مرزی با لیبی و تونس شد.

‌لیبی و تونس با آشوب های مرتبط با جریان های افراطی مواجه هستند. احمد قاید صلاح معاون وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر در سخنانی که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد آشوب ها و وخامت بی سابقه اوضاع امنیتی در منطقه که ما اکنون شاهد آن هستیم، بی شک پیامدهای ناگواری بر امنیت و ثبات کشورهای منطقه خواهد داشت.

وی در دیداری از منطقه چهارم نظامی ورقله (600 کیلومتری جنوب الجزیره) افزود این شرایط امنیتی از ارتش الجزایر هوشیاری بیشتری را طلب می کند تا کشور بتواند در برابر دشمنان خود قدرتمند باقی بماند.»

بر اساس این گزارش، الجزایر، قدرت نظامی بزرگ منطقه با لیبی و تونس که شاهد افزایش قدرت گروه های افراطی است مرز مشترک دارد. این گروه های افراطی مسئول مرگ دهها نفر از نیروهای پلیس ، نظامی و همچنین گردشگر هستند.

در لیبی گروه داعش از آشوب سیاسی برای افزایش قدرت خود استفاده می کند و این درحالی است که تونس سال 2015 میلادی شاهد سه حمله تروریستی بود که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت. این کشور همچنین هفتم مارس شاهد حمله بی سابقه افراطیون در بن قردان، شهری نزدیک به مرز لیبی، بود.

بنابر اعلام مطبوعات الجزایر ناامنی در مرز شرقی و جنوبی شرقی الجزایر ،‌الجزیره را وادار کرده است که دهها هزار نظامی را در طول مرز با لیبی و تونس برای مبارزه با نفوذ احتمالی افراطیون به خاک خود مستقر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار