الجزایر: حل بحران لیبی، تنها در سایه گفت و گو امکان پذیر است

وزیر خارجه الجزایر تاکید کرد که بحران لیبی، تنها از طریق گفت و گو بین گروه های این کشور با یکدیگر حل خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر امور خارجه الجزایر روز دوشنبه در واکنش به بحران کنونی لیبی که پس از سرنگونی معمر قذافی در این کشور همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که برای برون رفت از بحران لیبی، تنها از طریق گفت و گو بین گروه های این کشور با یکدیگر حل خواهد شد.

عبدالقادر المساهل در حاشیه همایش مبارزه با تروریسم در الجزایر با بیان این که کشورش تمایل زیادی برای استقرار ثبات و امنیت لیبی و دیگر کشورهای شمال آفریقا دارد، تاکید کرد: همه بحران های منطقه باید در چارچوب گفت و گو حل و فصل شود، راهبردی که خود برآمده از سیاست عدم دخالت در امور داخلی کشورها و احترام به حاکمیت آنهاست.

وزیر امور خارجه الجزایر با اشاره به این که استقرار پایگاه های نظامی خارجی در کشور های همسایه یک تصمیم داخلی است و هیچ ارتباطی به الجزیره ندارد، افزود: برخی از کشورها در زمینه مبارزه و جلوگیری از گسترش نفوذ تروریسم به نظارت بین المللی نیازمندند.

مساهل افزود: الجزایر با ایجاد روابط دوگانه با کشورهای همسایه و چندجانبه با کشورهای دیگر در تلاش است تا مانع از گسترش پدیده تروریسمی شود که امنیت و ثبات کشورهای این منطقه را تهدید می کند.

اظهارات مساهل درحالی صورت می گیرد که حزب کارگر الجزایر نسبت به استقرار پایگاه های نظامی خارجی در کشورهای همسایه از جمله نیجر و تونس ابراز نگرانی کرده و گفته بود: حضور نظامی آمریکا در مرزهای شرقی (در تونس) خطری برای حاکمیت و امنیت ملی الجزایر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار