رویترز اعلام کرد؛

اروپا مازاد نفت خود را در کوبا و استرالیا ذخیره می‌کند

افزایش ذخایر نفت اروپا موجب شده بخشی از آن برای ذخیره‌سازی به کشورهایی مانند کوبا و استرالیا ارسال شود.

اروپا مازاد نفت خود را در کوبا و استرالیا ذخیره می کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ حوزه مدیترانه به سرعت به یکی از بزرگترین مناطق ذخیره نفت در اروپا تبدیل می شود. خرید نفت از بزرگترین تولیدکنندگان اوپک مانند ایران و عراق و همچنین بازگشت قزاقستان و لیبی به جمع صادرکنندگان بزرگ نفت جهان، منطقه مدیترانه را به مرکز بزرگ ذخایر نفت اروپا مبدل کرده است.

کاهش بهای نفت و سقوط آن به کمتر از 45 دلار در هر بشکه موجب افزایش خرید و ذخیره این کالا از سوی کشورهای اروپایی شده است. بسیاری از خریداران اروپایی، نفت را در پالایشگاه ها و تانکرهای مستقر در حوزه مدیترانه ذخیره می کنند.

افزایش ذخایر نفت اروپا موجب شده بخشی از آن برای ذخیره سازی به کشورهایی مانند کوبا و استرالیا ارسال شود. به این ترتیب پس از خرید نفت از کشورهای تولید کننده تانکرهای نفتی به مناطق تعیین شده اعزام و مراحل ذخیره سازی نفت انجام می شود.

نرخ حمل و نقل پایین و رقابت شدید میان خریداران موجب افزایش ذخایر نفت خام در دریای مدیترانه شده است. بر اساس محاسبات رویترز، حجم مجموع صادرات نفت ایران، الجزایر، لیبی، روسیه و قزاقستان به اروپا به بیش از 2 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است و در حال حاضر، یکی از بزرگترین بازارهای ذخیره نفت جهان محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار