ایجاد رشته تخصصی تبلیغ ویژه طلاب و ائمه جماعات مساجد

حجت الاسلام نبوی گفت: ائمه جماعات مساجد می‌توانند همراه به نمازگزاران شبکه‌های اجتماعی را تشکیل دهند و در مقابل آماج بمباران‌های غیرمذهبی حرکت‌ کنند، زیرا جنگ نور و ظلمت دائمی است.

ایجاد رشته تخصصی تبلیغ ویژه طلاب و ائمه جماعات مساجد
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه در آئین افتتاح رشته تخصصی تبلیغ ویژه طلاب سطح دو و سه و ائمه جماعات مساجد تهران با اشاره به لزوم آموزش‌های علمی روزآمد به روحانیون بیان کرد: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که دانش همراه با اطلاعات و سطح سواد عمومی مردم پیشرفت و ارتقا پیدا کرده است و اگر روحانیت با این رشد علمی همراه نباشد، تأثیرگذاری‌اش به نسبت این پیشرفت کم می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل برای رشد علمی روحانیون در مقطع کارشناسی 15 جزء و در مقطع کارشناسی ارشد 15 جزء دیگر از قرآن کریم آموزش داده می ‌شود زیرا روحانیون اگر با قرآن مأنوس نباشند، منبری تکراری خواهند داشت و مانند گذشته یک دارو نمی‌تواند برای تمام بیماران تجویز شود.

وی ادامه داد: در مقابل برخی از روحانیون برای فرار از تکرار در سخنانشان به بدعت در فضیلت‌های دین روی می‌آورند که ریشه‌ای ندارد در واقع باید دین را همان طور که هست معرفی کنیم و ما حق کتمان آیات را نداریم.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه تصریح کرد: موضوع دیگر گسترش مسئله اطلاع‌رسانی و پیشرفت فضای مجازی و دنیای ارتباطات بوده که باید با آن همسو باشیم و حتی ائمه جماعات مساجد می‌توانند همراه به نمازگزاران شبکه‌های اجتماعی را تشکیل دهند و در مقابل آماج بمباران‌های غیرمذهبی حرکت‌ کنند، زیرا جنگ نور و ظلمت دائمی است.

نبوی در صحبت با روحانیون و رسالت هدایتی که بر عهده دارند، اظهار داشت: با رجوع به قرآن می‌‌بینیم که مسئله هدایت انسان‌ها چه میزان اهمیت دارد و برای اینکه این وظیفه به درستی صورت گیرد، تقوا و اخلاق را از رموز موفقیت بیان کرده است و دنیایی بودن روحانی در این راه اثر منفی را در پی دارد، زیرا اگر مردم بفهمند که روحانی اهل مادیات است نسبت به وی بی‌احترام می‌شوند و در واقع پول مرض دین است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.