عضو کمیسیون اجتماعی گفت: مجلس دهم باید سمبل دوستداری مردم باشد و در جهت ارتقای معیشت مردم بکوشد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در نطق میان دستور امروز مجلس با عرض سلام بر فاطمه و فاطمیون، امام راحل، رهبری، ریاست جمهوری، شورای نگهبان، ریاست محترم مجلس، رسانه‌های عمومی، احزاب و جمعیت‌ها برای حضوری پرشور در دهمین انتخابات  مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات خبرگان رهبری تشکر نمود که با حضور خود باعث شور و حرکت بخشیدن به انتخابات شدند در ادامه گفت: من به پای مردمی که به صندوق رأی حاضر شدند و به پای کشاورزان و همه زحمت کشان بوسه می‌زنم که با حضور وسیع خود انتخابات را رونق بخشیدند. 

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه اظهار داشت: جا دارد از همه همکاران مجلس نهم به ویژه اعضای فراکسیون کارگری که در جهت تسریع بخشیدن به مصوبات کارگری صمیمانه تلاش کردند، تشکر نمایم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای خود متأسفام که در مجلس دهم باید جای خالی تعدادی از کارشناسان و نیروهای مبارز با فساد را نظاره کنم و انتظار دارم  مجلس دهم  تدبیری را برای استفاده از این نیروها اتخاذ نماید.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه مجلس دهم باید سمبل دوستداری مردم و حرکت پیش برنده نظام باشد، در ادامه بیان داشت: مجلس دهم باید به فکر کارگران، فرهنگیان و کارمندان باشد و در جهت ارتقای معیشت مردم بکوشد.

محجوب در ادامه بیان داشت: موضوع معیشت کارگران و تأخیر در پرداخت حقوق کارگران یکی از مشکلات عمده ما است حداقل حقوق تعیین شده پاسخگوی معیشت معقول کارگران نیست، شورای عالی کار باید فکری در این زمینه نماید.

وی در ادامه اظهار داشت: در مورد بدهی‌های دولت در تأمین اجتماعی تذکر می‌دهم که  این بدهی‌ها هر روز کلان‌تر شده اکنون معادل مجموع مستمری بگیران این سازمان شده است اگر دولت قادر به پرداخت این هزینه نیست باید در بودجه سال آینده از محل دیگری به دنبال پرداخت این بدهی‌ها باشد.

وی چند تذکر را درباره طرح‌های ارائه شده که به تصویب نرسید را عرض کرد : طرح بیمه بیکاری به بیکاران، طرح قراردادهای موقت، طرح ساماندهی به اتباع بیگانه، پرداخت عیدی غیرعادلانه در بخش دولتی، حل مشکل اپراتورهای برق، اصلاحیه قانون شورای اسلامی کار و سایر موارد که وی با بیان اینکه امیدوار است که در مجلس نهم به این درخواست‌ها در هفته‌های کاری پاسخ داده شود در پایان گفت: از دولت محترم برای برقراری راهپیمایی 11 اردیبهشت بوسیله کارگران که بعنوان حل و فصل مشکلات آنان انجام می‌شود انتظار همکاری دارم.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، محجوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار