آمار فروش فیلم‌های نوروزی؛

رقابت نزدیک «بادیگارد» و «ابد و یک روز» در اکران نوروزی/ «کفشهایم کو؟» در رده آخر

فیلم‌های «بادیگارد» و «ابد و یک روز» در رقابتی تنگاتنگ با هم برای فروش نوروزی قرار دارند.

اکران فیلم‌های نوروزی آغاز شد/به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکران این فصل از فیلم‌ها آغاز شد و فیلم‌های «بادیگارد» در گروه استقلال، «خشم و هیاهو» در گروه اریکه ایرانیان، «ابد و یک روز» گروه آزادی، «کفش‌هایم کو؟» گروه زندگی، در برنامه اکران نوروزی قرار گرفتند. ضمن اینکه «من سالوادور نیستم» نیز که در گروه اریکه ایرانیان اکران می‌شود، جزو اکران نوروزی قرار گرفت.

در گروه هنر و تجربه نیز اکران نوروزی خود را آغاز کردند و فیلم‌های «چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده ،«تابو» ساخته خسرو معصومی، «آمین خواهیم گفت» ساخته سامان سالور و «نیم رخ ها» به کارگردانی مرحوم ایرج کریمی در این بخش قرار دارند و فیلم «چله» به کارگردانی داود خیام از 5 فروردین اکران خواهد شد.

از نکات قابل توجه بخش هنر و تجربه این است که دو فیلم «تابو» و «آمین خواهیم گفت» بعد از چند سال به اکران رسیدند و دیگر اینکه از بخش جشنواره سی و چهارم فیلم فجر فیلم‌های «چهارشنبه» و «نیم رخ ها» اکران خواهند شد که مرحوم ایرج کریمی کارگردان «نیم رخ‌ها» فرصت بازخورد فیلمش را در بین مردم پیدا نکرد. اما شهاب حسینی این بار در بخش هنر و تجربه ظاهر می شود و شاید حضور او در این بخش بتواند رونقی برای فیلم «چهارشنبه» و بخش هنر و تجربه فراهم کند.

ناگفته نماند این ترکیب نوروزی رقابت شدیدی را میان فیلم‌های ایجاد می‌کند چراکه کارگردان، بازیگر و موضوع خوب هر یک از این فیلم‌ها می‌تواند رقابت را سخت‌تر کند و شاید هم با این افزایش بلیت سینمای مدرن حق انتخاب را برای تماشاگران دشوار کند و تماشاگران با سختگیری و دقت بیشتری فیلم‌های خود را انتخاب کنند. 

در ادامه این گزارش آماری را خواهید خواند از فروش فیلم‌های اصلی نوروزی تا به این لحظه:

ابد و یک روز

«ابد و یک روز» اولین فیلم بلند سینمایی سعید روستایی است که در لوکیشنی حوالی غرب تهران کلید خورد.

در این فیلم، پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار،ریما رامین فر، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علیمحمدی، اسماعیل گرجی، اميررضا فلاح و با حضور شبنم مقدمی به ایفای نقش می پردازند.

سعید روستایی تاکنون ساخت آثار کوتاه متعددی را برعهده داشته که از میان آنها می توان به «شنبه»، «مراسم»، «از طرف آنها»، «نصف فیلم عروسی» و ... اشاره کرد. او تا کنون جوایز مختلفی را برای ساخت آثار کوتاه از جشنواره های داخلی و خارجی دریافت کرده است و «ابد و یک روز» اولین فیلم بلند سینمایی او محسوب می شود توانست در بخش فیلم اولی‌ها و سودای سیمرغ جشنواره فجر بدرخشد.

این فیلم در شبی که گذشت با فروش 40 میلیون تومانی توانست به فروشی حدود 230 میلیون توامن برسد و در این راه همچنان رقابت تنگاتنگ خود را  با «بادیگارد» حاتمی کیا حفظ کرده است.


بادیگارد 

تازه‌ترین ساخته حاتمی‌کیا «بادیگارد» مضمونی اجتماعی دارد و همان طور که از نام آن مشخص است درباره محافظی شخصی است. نقش محافظ شخصی را پرویز پرستویی بازی می‌کند و از یکی از شخصیت‌های مهم نظامی محافظت می‌کند اما با کمی تأمل به این مهم پی می‌برد که این شخصیت بیشتر به فکر منافع شخصی خود است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و به همین دلیل محافظت از شخصیت مهم نظام را کنار می‌گذارد و از یکی از شخصیت‌های هسته‌ای محافظت می‌کند. 

این فیلم در جشنواره فجر و بعد از آن حواشی بسیاری به همراه داشت و این جنجال و حواشی شاید بتواند در فروش این فیلم موثر باشد البته از نظر محتوایی و موضوعی این فیلم همانند سایر فیلم ها قابلیت فروش بالا و جذب تماشاگر را دارد.

در این فیلم  بازیگرانی چون پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، شیلا خداداد، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، دکتر محمود عزیزی ، محمد حاتمی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، افسانه ناصری، سید احسان امانی، کامران نجف‌زاده، امین میری، حمیدرضا سلیمانی، چنگیز نارویی، سیامک سالاری و … با همراهی: پریوش نظریه هنرمند خردسال: کیمیا حسینی به ایفای نقش می‌پردازند.

«بادیگارد» حاتمی کیا هم در شبی که گذشت حدود 40 میلیون تومان فروش داشت و در مجموع تا به این لحظه به فروشی معادل 238 میلیون تومان رسیده است.


خشم و هیاهو

«خشم و هیاهو» ساخته جدید هومن سیدی پس از فیلمهای «آفریقا»، «سیزده» و «اعترافات ذهن خطرناک من» در مقام کارگردان است.

طناز طباطبايي و نويد محمدزاده بازيگران اصلي «خشم و هياهو» هستند. فيلمي که در آن بازيگران ديگري چون سعيد چنگيزيان، بهناز جعفري، رضا بهبودي و رعنا آزادي ور، بهزاد بمراني ايفاي نقش مي کنند.

این فیلم تا این لحظه فروشی معادل 45 میلیون تومان را داشته و در رده های بعدی فروش فیلم های نوروزی قرار دارد.


کفش‌هایم کو؟

در آخرین ساخته پوراحمد که موضوع آن به مهاجرت و فراموشی مربوط می‌شود، رضا کیانیان نقش اصلی را بر عهده دارد. مجید مظفری، رویا نونهالی، بهاره کیان افشار، مینا وحید و منصوره وافری دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در «کفش‌هایم کو؟» که ۷۰ درصد فیلمبرداری اش در خانه باغی در نیاوران انجام شده است علیرضا زرین‌دست به عنوان مدیرفیلمبرداری، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس و آرش برومند به عنوان صدابردار حضور داشته‌اند.

«کفشهایم کو؟» فروشی معادل 30 میلیون تومان را تجربه کرده و در انتهای لیست فروش فیلم های نوروزی قرار دارد.


من سالوادور نيستم

فیلم سینمایی «من سالوادور نيستم» به تهیه‌کنندگی مشترک منصور سهراب پور و سیدامیر پروین حسینی تولید می شود و رضا مقصودی فیلمنامه آن را به نگارش درآورده است. 

علاوه بر رضا عطاران، یکتا ناصر، مهدی محرابی، ژیلا صادقی و سوگل محرابی در کنار بازیگران برزیلی کارول ویدوتی و بری فیوکا از دیگر بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ناصر و خانواده اش به‌ وسیله آژانس تعطیلات رویایی برای سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند، آنجل دختری برزیلی او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و . . .

این فیلم سینمایی که از چند روز مانده به اکران نوروزی، بر پرده سینماها نقش بسته است تا به الان فروشی معادل دو میلیارد و 600 میلیون تومان دست یافته. با این تفاوت که حدود سه هفته از اکران آن نسبت به باقی فیلم ها می‌‌گذرد.

لازم به ذکر است فیلم سینمایی «50 کیلو آلبالو» هم توانسته به فروش 175 میلیون تومانی برسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
من ی انتقاد دارم نسبت به کارگردان های محترم که هر فیلمی میسازن اول هدف و مقصودشون از فیلمو مشخص کنن بعد بسازن . همه جای دنیا اینجوریه . ما فیلمامون داره به سمت بدآموزی و حتی تاثیر بد فرهنگی تبدیل می شه .
آخرین اخبار