وضعیت فروش اکران نوروزی از زبان سه پخش کننده سینمایی

علی سرتیپی، حبیب اسماعیلی و سعید خانی از وضعیت فروش اکران نوروزی گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فروش خوب اکران نوروزی رونقی دوباره به سینما داده است حال سه پخش کننده سینمایی که فیلمهای نوروزی را در دست دارند نیز با تایید این حرف می‌گویند باید منتظر ماند تا روند بهتری را فیلم‌ها و سایر اکران های سال طی کنند.

باید به «خشم و هیاهو» اجازه نفس کشیدن داد
سعید خانی تهیه کننده سینما و پخش کننده فیلم «خشم و هیاهو» در خصوص وضعیت فروش این فیلم در اکران نوروزی گفت: تا نهم فروردین ماه این فیلم در 14 سالن سینمای تهران 215 میلیون تومان فروخته و 35 میلیون تومان را در چهار شهر مشهد، گرگان، چالوس و آبادان به فروش خود اضافه کرد که در این راستا با توجه به پتانسیلی که دارد باید به فروش بالاتری دست پیدا می‌کرد.
 
وی افزود: ما با علم و تجربه‌ای که در زمینه پخش فیلم در طی این سالها به دست آوردیم «خشم و هیاهو» را بین فیلم‌های طنز و آنهایی که می‌دانستیم به فروش بالاتری دست پیدا می‌کنند، اکران کردیم اما این موضوع دلیل نمی‌شود ما به فروش بیشتری نرسیم بلکه سیستم دیجیتالی که وارد سینما شده باعث شد فیلم‌های پر فروش‌تر، فضا و سانس بیشتری بگیرند و عملا به آثار مستقل مانند «خشم و هیاهو» که حال و هوای طنز ندارد، لطمه وارد شود.
 
وی ادامه داد: باید به مخاطبان فیلم‌هایی مانند «خشم و هیاهو» که از قصه و ساختار قابل تامل و کارگردان و عوامل حرفه‌ای بهره می‌برد و ذهن مخاطب را درگیر خود می‌کند، احترام گذاشت و در سینماها اجازه نفس کشیدن به آنها داد. این موضوع عملی نمی‌شود جز اینکه سانس‌های خوب در پردیس‌های سینمایی به آنها تعلق بدهیم و این مسئله نگاه مسئولان امر را می‌طلبد.
 
این تهیه کننده عنوان کرد: از طرفی برای سینمادار جذاب تر از این نیست که مخاطب فیلمی را در سینمای او ببیند که راضی کننده و در ذهن آن‌ها ماندگار باشد پس باید تحت تاثیر هیاهو و موج تبلیغاتی که برای برخی آثار به وجود می‌آید قرار نگیرند و با مدیریتی صحیح جا را برای فیلم‌هایی مانند «خشم و هیاهو» باز کنند تا حقشان پایمال نشود. اتفاقی که خواه و ناخواه برای سازندگان فیلم‌های پر فروش نیز در زمان دیگر می‌افتد و بین فیلم‌های طنز و یا پر فروش قرار می‌گیرند که اجازه عرض اندام به آنها داده نمی‌شود.
 
خانی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: امیدوارم به فیلم‌های خوش ساخت آنهایی که در بخش خصوصی ساخته می‌شود نگاه قابل تامل تری شود.

استقال از اکران نوروزی، سینمای دهه 60 و 70  یادآوری می‌کند
علی سرتیپی تهیه کننده سینما و پخش کننده فیلم «بادیگارد» در خصوص عملکرد اکران نوروزی امسال گفت: به نظرم یک پدیده خارق العاده و اتفاقی بزرگ در سینما در نوروز امسال رخ داده است به نحوی که فروش فیلم‌ها و استقبال مخاطبان بیش از سه برابر سال گذشته بوده و روزانه حدود نهصد تا یک میلیون تومان به گیشه ها وارد می‌شود.

وی افزود: طبق پیش بینی‌هایی که قبل از نوروز امسال انجام دادم مردم تهران و شهرستانها به سمت سینماها هجوم آوردند و به نحوی استقبال کردند که سانسها تا ساعت 2 الی 3 بعد از نیمه شب ادامه پیدا می‌کند. این اتفاق ما را به یاد دهه 60 و 70 سینما می‌اندازد و خاطرات آن زمان را در ذهنمان تداعی می‌کند.

وی ادامه داد: با این استقبال پرشور و گسترده مردم از فیلم‌ها در نوروز امسال احتمال می‌دهم فروش یک ماهه فروردین ماه هم راستای فروش یک ساله دو الی سه سال گذشته سینمان باشد که این موضوع جای امیدواری دارد.

سرتیپی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: امیدوارم بعد از 13 فروردین نیز شاهد استقبال مخاطبان از فیلم‌ها باشیم و این روند را در طول سال ببینیم چرا که با چرخیدن چرخه سینما منفعتی گسترده در ابعاد مختلف شامل سینما گران و جامعه ما می‌شود.

فروش «کفش‌هایم کو؟» روز به روز بهتر می‌شود

حبیب اسماعیلی تهیه کننده و پخش کننده دو فیلم «من سالوادور نیستم» و «کفش‌هایم کو؟» در خصوص وضعیت اکران فیلم هایی که در دست پخش دارد و همچنین وضعیت اکران نوروزی امسال گفت: فیلم «کفش‌هایم کو؟» تا به حال فروش خوبی داشته که می‌توان گفت طبق سانس، موضوع و سالنهایی که  در اختیار دارد رضایت بخش است و با پتانسیلی که دارد قطعا به فروش بهتری خواهد رسید.

وی افزود: باید در نظر گرفت که مخاطبان در حال و هوای نوروزی بیشتر به سمت فیلم‌هایی می‌روند که فضای کمدی داشته باشند المانی که «کفش‌هایم کو؟» از آن بهره مند نیست البته قصه و ساختار و عوامل حرفه‌ای پشت آن قرار دارد که به طور قطع بعد از تعطیلات جای خود را در سینماها و بین مخاطبان بیشتر باز خواهد کرد.

این تهیه کننده اظهار داشت: خوشبختانه فروش این فیلم نسبت به روزهای اول تقریبا دو برابر شده که باعث شده به زودی سانسهای بیشتری را به آن اختصاص دهند.

وی همچنین در مورد «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی گفت: بعد از گذشت بیش از سی روز فروش این فیلم به بیش از شش میلیارد رسیده که جای خوشحالی برای ما و چرخه سینما دارد چرا که توانسته گیشه‌ها را پر و اکثر سینماها برای آن تا ساعت 3 شب سانس فوق العاده در نظر بگیرند.

این بازیگر تصریح کرد: به گفته اکثر مدیران سینمای تهران و شهرستانها «من سالوادور نیستم» در سه چهار دهه اخیر در جذب مخاطب بی نظیر بوده است. امیدوارم به جایی برسیم که اکثر فیلم ها به این جایگاه برسند.

اسماعیلی در بخش پایانی صحبت های خود خاطر نشان کرد: سینما در نوروز امسال با رشد چشمگیر جذب مخاطب رو برو بودند و فکر می‌کنم تا آخر سال به همین نحو پیش برویم چنانچه می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار