سامانه اس 400 روسها درسوریه باقی می ماند

روسیه اعلام کرد که با وجود خروج بخشی از نیروهای این کشور از سوریه، سامانه موشکی اس 400 همچنان در آن کشور باقی می ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم" سرگئی ایوانوف"، رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد کشورش تمام تجهیزات لازم برای دفاع از تاسیسات خود دربرابر حملات هوایی، دریایی و زمینی را درپایگاههای این کشور در"طرطوس" و "حمیمیم" سوریه باقی می گذارد.

" ویکتوراوزرف" رئیس کمیته دفاع مجلس روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که  حدود هزار نیروی نظامی به همراه سامانه پدافند هوایی اس 400 در سوریه باقی خواهند ماند.

آسوشیتدپرس به نقل ازاوزرف گزارش کرد: روسیه حداقل به دو گردان یا به طور کلی به 800 نیرو برای حفاظت از دو پایگاه خود در سوریه نیاز دارد. این نیروها به انجام عملیات‌های شناسایی هوایی ادامه خواهند داد. در نتیجه به حضور تعدادی خلبان و خدمه هواپیما نیاز است و کارشناسان نظامی که به ارتش سوریه نیز مشورت می‌دهند، در این دو پایگاه باقی خواهند ماند.

مقام های سوریه روز دوشنبه اعلام کردند که پس ازموفقیتهای ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه در نبرد ضد تروریسم و بازگرداندن امنیت به بسیاری از مناطق سوریه و افزایش آشتی در این کشور، بشار اسد و ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی توافق کردند که نیروهای هوایی روسیه در سوریه کاهش یابند و این اقدام در راستای مرحله کنونی و ادامه آتش بس و همچنین تأکید طرف روس بر ادامه حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم انجام می شود.

پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم در بندرلاذقیه یکی از بزرگترین پایگاههای هوایی سوریه به شمار می آید که جنگنده های روسی از آن برای ضربه زدن به مواضع داعش استفاده می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار