همدان؛

سبزی به جای سبزه

سبزه شاید زیباترین ویژگی سفره هفت سین است که با رنگ و طراوت خود دلها را شادمان می کند و شگون فصل رویش است که اگر خوب بروید می گویند سالی پر برکت خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ همه ساله با فرارسیدن نوروز میلیونها سبزه در سراسر کشور کاشته می شود که نهایتاً عمرمفیدی تا سیزده بدر دارند و نتیجه ای جز هدر رفتن هزاران هزار کیلوگرم حبوبات و غلات ، آلوده شدن طبیعت و اتلاف آب نخواهد داشت .


سیلوانا صلح میرزایی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت : این معاونت با بررسی مسئله سبزه عید نوروز برنامه نو و تازه ای با عنوان  " سبزی به جای سبزه" را با هدف اصلی کمک به اقشار آسیب پذیر طراحی و اجرا نموده است .

وی افزود : در این طرح که با راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان همدان به اجرا درآمده است ، با همیاری داوطلبانه یکی از گلخانه داران همدان بیش از 1000 گلدان سبزی در ظروف طبیعی کاشته شد که به همراه یک بروشور آموزشی و از طریق خانه های داوطلب هلال احمر استان در اختیار مردم قرار می گیرد . مبلغ هدیه این گلدانهای سبزی در مقایسه با سبزه بسیار ناچیز است که البته به همت عالی هم استانیهای عزیز تا هرمقدار قابل تغییر است .

معاون داوطلبان هلال احمر استان ادامه داد : اهداف طرح " سبزی به جای سبزه " ، جمع آوری کمک برای محرومین، فرهنگسازی عمومی جهت پیشگیری از اتلاف غلات و حبوبات ، قابل مصرف نمودن سبزه نوروز ، ترویج فرهنگ کاشت سبزی در منازل و حفظ محیط زیست بوده است که امیدواریم با گسترش این قبیل اقدامات شاهد کم رنگ شدن فقر در سطح جامعه باشیم .

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، سبزه ، سبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.