زارعی: کوهنوردان در مسابقات جهانی فراتر از انتظار بودند

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: نمایندگان ایران در رقابت های جهانی کوهنوردی با اسکی کره دو مدال کسب کردند که فراتر از انتظار ظاهر شدند.

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: مسابقات جام جهانی و کاپ آسیایی کوهنوردی با اسکی درکره جنوبی برگزار شد و تیم اعزامی ایران با ترکیب ابوالفضل ساوه‌ای حسین صالحی، حسین کلهر و نوید مقدیر از راه جوانان در این رقابتها حضور داشتند و توانستند دو مدال کسب کنند که فراتر از انتظار ظاهر شدند.

وی تصریح کرد: در این رقابتها ابوالفضل ساوه‌ای در رقابتهای نزدیک با حریفان کشورهای روسیه، چین و ژاپن و میزبان توانست سکوی دوم مسابقات کوهنوردی با اسکی در رشته انفرادی را از آن خود کند.

زارعی در ادامه گفت: در این بخش ورزشکاران ژاپنی رتبه‌های اول و سوم را از آن خود کردند و حسین صالحی و نوید مقدیر از ایران به مقام‌های ششم و هفتم رسیدند.

وی بیان کرد: ساوه‌ای علاوه بر کسب نقره، موفق شد برنز کاپ آسیا را نیز بدست آورد،‌این مدال در رشته‌ ورنیکال در مصاف سخت با شرکت کنندگان کشورهای چین، کره، ژاپن و روسیه به دست آمده است.

حضور کوهنوردان ایرانی در مسابقات جانی روسیه

زارعی اضافه کرد: سال آینده روسیه میزبان مسابقات جام جهانی کوهنوردی با اسکی است و تیم 5 نفره‌ای شامل ابوالفضل ساوه‌ای و حسین صالحی به همراه 3 ورزشکار دیگر از کشورمان راهی این رقابتها خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کوهنوردی با اسکی ورزشی نوپا است و توسط گردشگران و توریستهای خارجی به کشورمان ورود پیدا کرده است و برای گسترش آن نیاز به زمان داریم البته در این مدت کوتاه فعالیت این ورزش در ایران قهرمانان خیلی خوبی ظهور کرده‌اند و در مسابقات خارجی مقام به دست می‌آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار