تیم منتخب کوهنوردی با اسکی ایران به کره جنوبی می رود

کوهنوردان اسکی باز کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی اسیا امشب راهی کره جنوبی می شوند.

بیت اله سیرائی مسئول کمیته کوهنوردی با اسکی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود :مسابقات کوهنوردی با اسکی قهرمانی قاره کهن طی روزهای 23-22 اسفند 94 در کره جنوبی برگزار خواهد شد به همین جهت تیم 4 نفره ایران شامل حسین کلهر،ابولفضل ساوه ای ،حسین صالحی به همراه نوید مقدید از رده جوانان برای شرکت در این رقابتها امشب راهی این کشور می شود.

وی تصریح کرد:مدتی پیش تیمی از کشورمان به رقابتهای جهانی سوئیس اعزام شدند و بچه ها عملکرد خوبی از خود ارایه کردند وبا قابلیتها وپتانسیل بالائی که کوهنوردان ایرانی دارند ایستادن روی سکو در کره جنوبی را دور از دسترس نیست.

سیرائی در ادامه گفت:کوهنوردی با اسکی از سال 1380 وارد ایران شد واول به صورت راهنمائی وکوهستان بود ودر سال 89  نخستین دوره این رقابتها انجام شد.
 
کوهنوردی با اسکی یا اسکی در کوهستان؟
 
وی در این مورد اضافه کرد: کوهنوردی قانون خودرا داردوبرای صعود به کوه باید اموزش کافی دید وبرای  انجام این ورزش باید اصول کوهنوردی را دانست اسکی باز نیزباید باشیدوهنگام فعالیت بخشی از مسیر مسابقه کوهنوردی وقسمتی دیگر ورزشکار اسکی می کنددر گذشته اسم این ورزش اسکی در کوهستان بود که به کوهنوردی با اسکی تغیر نام دادوزیر مجموعه فدراسیون کوهنوردی کار می کند.
 
تلاش مان مثمر ثمر واقع شد
 
سیرائی در این خصوص عنوان کرد:در این مدتی که مسولیت کوهنوردی با اسکی را قبول کردم سعی ام بر این بود که انرا بیشتر در جامعه معرفی کنم خوشبختانه این تلاش نتیجه داد ه است اگر در مسابقات سال گذشته 20 نفر حضور پیدا کردند امسال این تعداد به 50 نفر رسید و مطمئن هستم با این شرایط سال اینده استقبال بیشتری از ان می شود.
 
با کوهنوردی با اسکی دنیا فاصله زیادی داریم
 
وی در این باره خاطر نشان  کرد:اگر به طور دقیق به این مسئله نگاه کنیم 100 سالی با انها فاصله داریم اما با قابلیتها وتوانائی بالای کوهنوردان کشورمان به 15-14 سال میرسد وهرچه جلوتر می رویم این فاصله کمتر می شود.
  
 گفتنی است :بیت اله سیرائی علاوه بر مسولیت کمیته کوهنوردی با اسکی از کوهنوردان پیشکسوت کشورمان است که ناکنون توانسته 257 بار قله 5671 متر دماوند را فتح کند.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار