میرنوری:

نماینده کشورمان در سوییس بد کار نکردند/برترینها به مسابقات جهانی رفتند

سرپرست دبیری فدراسیون کوهنوردی گفت: کوهنوردان اسکی باز ایران در مسابقات جهانی سالوان نتایج خوبی گرفتند و عملکرد قابل قبولی داشتند.

محمد میرنوری در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: رقابتهای جهانی کوهنوردی با اسکی کوهستان طی روزهای 16 تا 19 بهمن 94 در شهر سالوان سوییس برگزار شد و تیمی منتخب به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات حضور داشتند اینها برترین و مطرحترین ورزشکاران میهنمان بودند که راهی این رقابتها شدند و با توجه به شرایط اقلیمی و اینکه مدت کوتاهی است که این ورزش باز دوباره فعالیت میشود ورزشکاران ایرانی حاضر در این رقابتها نتایچ قابل قبولی کسب کردند و تجربه خوبی برای کوهنوردان اسکی باز کشورمان است.

وی تصریح کرد: مسابقات جهانی اسکی در کوهستان در روز نخست در مرحله 13 کیلومتر انجام شد که 87 ورزشکار شرکت داشتند که ایتالیا، اسپانیا و آلمان در جایگاه سوم ایستادند و از ایران ابوالفضل ساوه ای رتبه 69 ،حسین کلهر به مقام 73، حسین صالحی  در جایگاه 74 و بیت الله سیرایی سرپرست تیم اعزامی 84 می شود، در روز دوم در رشته ورتیکال 65 کوهنورد به رقابت می پرداختندوکلین جورنت از اسپانیا قهرمان وورزشکاران سوییس و آلمان دوم وسوم شدند، ابولفضل ساوه ای 47،  حسین کلهر 51 و حسین کلهر54 را به دست آوردند و  اما  در رشته  اسپرین رایس هم با حضور 70 ورزشکار برگزار شد که کوهنورد اسکی باز ایتالیایی در جایگاه نخست ایستاد و ورزشکاران سوییس مقامهای دوم تا چهارم را از ان خود کردند و ابوالفضل ساوه ای 54 حسین صالحی 59 را کسب کردند.

اروپایی ها رقبای اصلی ما بودند
میرنوری در ادامه گفت: در سوییس رقبای قدر و اصلی ما همگی از قاره سبز بودند  و سطح کیفی رقابتها خیلی بالا  بودوعقبه اسکی کوهستا ن در اروپا به 15 -20 سال پیش برمیگردد وبه طبع ازما جلوتر هستندالبته ایرانیها هم در این مسابقات قابلیتهای خوبی از خود نشان دادند و از پتانسل بالائی برخوردارند.

اسکی کوهستان ورزشی تازه وارد است 
وی در این خصوص گفت: این ورزش قدمت زیادی در دنیا نداردودر ایران 10 سال پیش استارت خورد به دلایلی مدتی فعالیت ان متوقف شد و در دوره جدید فدراسیون دوباره از سر گرفته شد.

ایران پیشگام اسکی کوهستان در اسیا است
میرنوری در این مورد تاکید کرد: در قاره کهن تیم های قوی در این ورزش دیده نمیشود یک دوره ای در چین مسابقات دراین خصوص برگزار شد و ماهم حاضر بودیم .

وی اشاره کرد:در اسکی کوهستان ورزشکار هم کوهنوردی میکند و اسکی سواری ،اینکه این ورزش زیر نظر فدراسیون اسکی کار کند یا فدراسیون کوهنوردی باشد مطرح بود ودر ان باید صعود وفرود ایمن ودقیق صورت گیردواین در حالی است که کوهنوردان صعود را بهتر انجام می دهند واسکی بازان هم فرود خوبی دارند وبا توجه به اینکه برای کسب مقام در زمان مناسب باید صعود صورت گیرداسکی کوهستان زیر نظر فدراسیون کوهنوردی فعالیت می کند.

میر نوری در پایان خاطر نشان کرد:این ورزش جذابت ها وهیجانهای خودش را دارد و امیدوارم زیر ساختهای ان هرچه سریعتر در کشورمان فراهم شود وبیش از بیش در جامعه گسترش یابد و علاقه مندان بسیاری را جذب خود کند.

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار