صعود سراسری کوهنوردان به بام شرق

به مناسبت گرامی داشت دهه مبارک فجر صعود سراسری کوهنوردان به قله تفتان از صبح امروز آغاز شده است.

 به گزارش خبرنگار سایرحوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، کوهنوردان سراسر کشور از امروز صعود خود را به کوه تفتان در استان سیستان و بلوچستان شروع کردند.

رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی در این خصوص گفت: این برنامه با شرکت 420 کوهنورد از سراسر کشور از ساعت 5 صبح امروز از منطقه تفتان آغاز شده است و هم اکنون این صعود ادامه دارد تا عصر بچه ها به کمپ اول می رسند و شب آنجا هستند و فردا صبح به طرف قله حرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در این صعود هیئت کوهنوردی سیستان عمده کار های برگزاری این مراسم را انجام داده است در کنار آن فدراسیون، اداره ورزش و استانداری  استان نیز همکاری دارند.

زارعی تاکید کرد: این استان سال گذشته هم میزبان مسابقات صعودهای ورزشی نیز بود، از برنامه امسال صعود به تفتان استقبال خوبی شده است.

یادی از کوهنوردان سفر کرده دیزی
زارعی در این باره خاطرنشان کرد: روز 15 بهمن سال 1388در محور شمشک دیزین سقوط بهمن رخ داد و متاسفانه در این حادثه 8 تن از کوهنوردان و اسکی بازان کشورمان به نامهای اکبرکشاورز، محمد مهدی خراسانی ، حمید کاظم زاده ، علی اکبر ابراهیم زاده، مجید شهپری، سیدسعید طاهر موسوی، نادیا انجفی و فرشادخلیلی خوشه مهر جان خود را از دست دادند یاد و خاطره آنها گرامی باد.
انتهای خبر/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار