سرنوشت ایزدی ها در انتظار فرقه کاکائیه؛

داعش: کاکائی ها کافرند/ خون آنها حلال است!

گروه تروریستی داعش در مناطقی که پیروان فرقۀ کاکائیه زندگی می کنند، نامه هایی منتشر کرده است که در آن ها این فرقه به کفر متهم شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه، "رجب عاصی" از فعالان فرقۀ کاکائیه امروز اعلام کرد گروه تروریستی داعش در مناطقی که پیروان فرقۀ کاکائیه زندگی می کنند، نامه هایی منتشر کرده است که در آن ها این فرقه به کفر متهم شده و وعدۀ قتل به آنان داده شد.

وی با تاکید بر این که پیروان فرقۀ کاکائیه در معرض پاکسازی طایفه ای قرار گرفته اند، از مراجع ذیربط خواست برای نجات آن ها اقدام کنند. عاصی خاطرنشان کرد: با توجه به این که عناصر داعش، در نزدیکی مناطق سکونت کاکائی ها به سر می برند، این تهدیدها از اعتماد پیروان کاکائیه به داعش کاسته و مردم را ناچار کرده است با احتیاط رفت و آمد کنند.

گروه های مسلح تروریست به ویژه داعش، پیش از این چندین بار متعرض کاکائی ها شده اند و علاوه بر کشتار آن ها، برخی عبادتگاه هایشان را ویران کردند.

فرقۀ کاکائیه، فرقه ای قدیمی در شمال عراق است که در کردستان عراق و دیگر مناطقِ اطراف، پیروانی دارد و برخی آن را "یارسان" می نامند. مراسم این آیین که به لهجۀ هورامی "ماجو" خوانده می شود، به زبان کُردی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
تعجب نداره! افکار داعشی همه جا هست!
آخرین اخبار