حیدر العبادی: اختلافات سیاسی، تاثیری بر جنگ با تروریسم ندارد

نخست وزیر عراق با اشاره به لزوم مبارزه با تروریسم تصریح کرد حکومت با چالش‌هایی روبروست که نیازمند تلاش مستمر و برنامه‌ریزی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق بار دیگر بر اهمیت مبارزه با فساد در این کشور تأکید کرد.

شبکه خبری «العالم» به نقل از العبادی گزارش داد که اختلافات سیاسی بر جنگ علیه تروریسم تأثیری نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی بر تغییرات احتمالی کابینه اعتراض دارند گفت: «حکومت با چالش‌های مالی و اقتصادی روبروست که نیازمند تلاش مستمر و برنامه‌ریزی است».

نخست وزیر عراق افزود: «تغییرات در سطح کابینه بخشی از اصلاحاتی است که آن را ارائه کردیم و شامل اصلاحات بخش اقتصادی، مدیریتی، مبارزه با فساد، تسهیل اقدامات و سایر بخش‌هاست».

نخست‌وزیر عراق چندی پیش و پس از نشست با فرماندهان و مسئولان نیروهای الحشد العشبی، با رد سیاسی کردن نیروهای الحشد الشعبی (داوطلب مردمی)، تأکید کرده بود: الحشد العشبی جزئی از حکومت عراق است و تعرض به آن، تعرض به حکومت عراق محسوب می‌شود.

وی همچنین گفته بود: کسی حق ندارد که برای ما تعیین کند، چه کسانی در آزادسازی موصل حضور داشته باشند و چه نیروهایی حضور نداشته باشند و هیچ طرفی نمی‌تواند شهروندان عراقی را از مشارکت در آزادسازی سرزمینشان مانع شود.

با نزدیک شدن به آغاز عملیات آزادسازی موصل از دست تروریست‌های داعش، حرف و حدیث‌های بسیاری از سوی برخی گروهها در عراق در اعتراض به حضور نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در این عملیات نیز شروع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار