تاسیسات گردشگری دارای شناسه ملی می‌شوند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شناسه ملی تاسیسات گردشگری به زودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مرتضی رحمانی موحد، رئیس ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور با اشاره به اهمیت درجه بندی تاسیسات گردشگری گفت: بر اساس این شناسه هر كدام از تاسیسات گردشگری در كشور اعم از واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات گردشگری، مراكز پذیرایی و غیره دارای یك شناسه ملی خواهند شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به اهمیت استان خراسان رضوی در حوزه گردشگری و وجود بیش از 50 درصد اماكن اقامتی كشور در مشهد اظهار داشت: پیشنهاد من این است كه كمیته مشورتی گردشگری در استان خراسان رضوی تشكیل شود.

وی هم چنین با اشاره به تبدیل اتحادیه ها در برخی از استان های كشور به جامعه عنوان داشت: مانعی برای این كار وجود ندارد و در استان خراسان رضوی نیز فعالیت هتل ها می توانند از اتحادیه ها تبدیل به جامعه شوند.
رئیس ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور در ادامه با اشاره به بازدیدهای خود از مراكز و بخش های مختلف در استان خراسان رضوی اضافه كرد: در بازدیدهایی كه امروز داشتم خوشبختانه تمامی برنامه ریزی ها و تمهیدات به شكل بسیار مناسبی در جهت ارائه خدمات شایسته به گردشگران، مسافران نوروزی و زائران بارگاه ملكوتی امام علی بن موسی الرضا (ع)، به كارگرفته شده بودند.

وی با قدردانی از عملكرد ستاد اجرایی خدمات سفر در استان خراسان رضوی افزود: مشهد و خراسان رضوی از ظرفیت های كم نظیری در حوزه گردشگری برخوردار است و وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع)، باعث شده تا سالانه میلیون ها نفر از داخل و خارج كشور به این شهر مقدس سفر كنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی با بیان اینكه مشهد قطب گردشگری زیارتی در كشور است اضافه كرد: فعالیت ها، برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی و زائران باید در مشهد با قوت و جدیت بیشتری دنبال شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار