محروميت واليباليست روسى در هاله اى از ابهام

اين روزها خبرهايى به گوش مى رسد مبنى بر اينكه بازيكن تيم ملى واليبال روسيه كه به دليل دوپينگ با محروميت مواجه شده بود، بخشيده شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،الکساندر مارکین بازيكن تيم ملي واليبال روسيه چندى قبل به دليل مثبت اعلام شدن تست دوپينگ با محروميت مواجه شده بود. با اين حال این احتمال وجود دارد، محرومیت اين بازيكن كه از همراهى تيمش در المپيك ٢٠١٦ ريو بازمانده بود، بخشیده شود.

گفتنى است پس از اینکه در نمونه تست دوپینگ بیش از ١٠٠ ورزشکار شاغل، ماده ممنوعه "ملدونیوم" یافت شده است. این شانس وجود دارد تا هیچکدام از آنها مجازات نشوند.

بر اساس اعلام شرکت دارویی گریندکس، تولید کننده داروی میلدرونات که حاوی ماده غیر مجاز ملدونیوم می باشد، این ماده می تواند تا چندین ماه پس از مصرف در بدن انسان باقی بماند.این یعنی که تمامی ورزشکارانی که در دسامبر ٢٠١۵ از این دارو مصرف کرده باشند به سادگی بدنشان تا اول ژانویه ٢٠١۶ یعنی زمانی که ملدونیوم رسما توسط وادا ( آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) ممنوع اعلام شد پاک نخواهد شد.

اظهارات اين شركت دارويي منجر شده است، الکساندر مارکین و تمامی ورزشکارانی كه به دلیل مصرف ملدونیوم با مثبت اعلام شدن تست دوپينگ، محروم شده اند، به بخشش از سوى كميته مبارزه با دوپينگ اميدوار شوند.

حال بايد منتظر ماند و ديد تا نهايى شدن ليست تيم ها و ورزشكاران حاضر در المپيك ٢٠١٦ ريو، مارکين شانس تجربه اين تورنمنت مهم با پيراهن تيم ملى واليبال روسيه را بدست خواهد آورد يا خير؟

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار