کویت میزبان مذاکرات صلح انصارالله و رژیم سعودی

دور بعدی مذاکرات صلح یمن در کویت برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل ولد الشیخ احمد - فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن - با اشاره به این که دور آینده گفتگوهای یمن در هجدهم آوریل (30 فروردین) در کویت برگزار می شود بر ضرورت ادامه یافتن آتش بس در یمن تاکید کرد.

احمد در کنفرانس خبری خود در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: مردم یمن با مصیبت بی سابقه ای روبرو هستند و روز به روز بر شمار تلفات غیرنظامی افزوده می شود. ما بارها تاکید کردیم راه حل سیاسی فراگیر تنها راه برای استقرار صلح در یمن است. باید جنگ در یمن متوقف شود. امروز شاهد تهدیدات تروریستی در جهان هستیم و حملات تروریستی وحشتناکی به وقوع می پیوندد. درگیری ها در یمن باعث شده قدرت گروه های تروریستی افزایش یابد. این گروه ها خطری درازمدت برای یمن و منطقه خواهند بود.
 
وی افزود: گروه های یمنی توافق کردند کمیته آتش بس تشکیل شود و ماموریت این کمیته نظارت بر توقف درگیری هاست. 

وی بیان داشت: گفتگوهای صلح مبتنی بر پنج مسئله اساسی است. نخست این که باید گروه های شبه نظامی و مسلح عقب نشینی کنند. دوم این که باید تسلیحات سنگین در اختیار دولت قرار گیرد. سوم این که باید ترتیبات امنیتی موقتی ایجاد و فعالیت نهادهای دولتی از سرگرفته شود. چهارم این که گفتگوهای سیاسی از سرگرفته شود و پنجم این که کمیته ویژه ای درباره زندانیان و بازداشت شدگان تشکیل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار