سازمان بهداشت جهانی: کشته شدن بیش از 6 هزار و 400 نفر در یمن

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در حدود یک سال گذشته که از جنگ در یمن می گذرد 6 هزار و408 نفر در یمن کشته و 30 هزار نفردیگر زخمی شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از الشرق الاوسط، سازمان بهداشت جهانی افزود: 25 درصد از مراکز بهداشتی در یمن به تعطیلی کشیده شده است.

در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است که بیماران خاص در یمن همچنان با کمبود شدید دارو روبه رو هستند و بیمارستان دولتی «اورام» در صنعا تنها مرکزی است که در یمن به بیماران سرطانی این کشور خدمات ارائه می کند.

سازمان بهداشت جهانی به کشته شدن 11 نفر که در مراکز بهداشتی و درمانی یمن کار می کرده‌اند اشاره کرد و ادامه داد مراکز درمانی یمن بیش از سایر مراکز و تاسیسات این کشور با خطر حمله و بمباران روبه رو است.

یمن یکسال است که در معرض تجاوز نظامی عربستان و متحدانش قرار دارد و مردم این کشور قربانی زیاده خواهی و خوی استکباری حکام سعودی و منافع اقتصادی حاصل از فروش سلاح کشورهای غربی هستند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
هرکدام از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل که در صدور مجوز برای کشتار مردم یمن دخالت داشته اند ، دستشان به این جنایت آلوده است و باید تقاص خون مردم یمن و هزینه خرابی های به وجود آمده در اثر تجاوز هواپیما های آمریکائی ، صهیونیستی ، سعودی و اماراتی و غیره را به ملت یمن پرداخته و عوامل حکومت پلید و ضد عربی آل سعود پلید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه و مجازات شوند .
دبیر کل بی غیرت و پست فطرت و رشوه گیر سازمان ملل هم به عنوان متهم ردیف یکم باید محاکمه و مجازات شود .
آخرین اخبار