آبادان؛

بازارهای آبادان و خرمشهر همچنان جذاب برای گردشگران

بازارهای آبادان و خرمشهر با استقبال بسیار گرو گردشگران مواجه شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ بازار کویتی ها، بازار امیری، بازار احمد آباد، بازار خیابان امام خمینی (ره) ته لنجی ها، بازار مرکزی، بازار درجه 1 ماهی فروشان و بازارچه های متعدد آبادان و بازار مجتمع تجاری اروند خرمشهر موسوم به کنزالمال این روزها همزمان با ورود خیل عظیم گردشگران به جنوب خوزستان، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. آبادان با همجواری با کشورهای خلیج فارس و داشتن صادرات و واردات کالا از طریق لنج و کشتی دارای بازارهای متنوع و متعدد و با قیمت های مناسب است که سبب شده است مردم از شهرستان ها و استان های دیگر برای خرید و سیاحت به این شهر عزیمت کنند. استقبال برای سفر به آبادان موجب شده است تا بازارهای این شهر رونق گرفته و تجارت آن نسبت به دیگر شهرهای استان چشمگیر باشد. بازار معروف به ' ته لنجی های ' آبادان که در تمامی روزهای سال پذیرای گردشگرانی است که از دیگر شهرهای همجوار و سایر نقاط کشور به این بازار سفر می کنند، در تعطیلات نوروزی نیز شاهد حضور بیش از پیش مسافران و گردشگرانی است که کالای مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب خریداری می کنند.

 در این بین جمعی از زائران کاروان های راهیان نور نیز با زیارت یادمان های شهدا از بازارهای آبادان و دیگر مناطق جذاب این شهرستان نیز دیدن می کنند. بازار مرکزی آبادان نیز در دو طبقه بزرگ و روبروی بازار ماهی فروشان قرار دارد و مسافران ضمن تفریح و دیدن مناظر زیای اطراف و پارک های آن اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود از این بازار شیک و نوساز می کنند. پاساژ کویتی ها نیز که از بازارهای قدیمی آبادان و بیشتر در آن پوشاک مردانه عرضه می شود، این روزها شاهد حضور جمعیت زیادی به ویژه گردشگران است. گردشگران برای تهیه مواد غذایی بویژه کالاهای خارجی و قیمت های نسبتا مناسب تر از سایر بازارها به سراغ بازار ته لنجی ها می آیند که شور و حال خاصی دارد.

 در این بازار از مواد غذایی خارجی گرفته تا روسری، انواع عینک آفتابی، لوازم آرایشی و بهداشتی،کیف و کفش و انواع کالاهای ملوانی و اجناس خارجی رونق خاصی یافته است. گردشگرانی که آبادان را برای گذران تعطیلات نوروزی انتخاب می کنند برای تهیه انواع میوه، سبزی و تره بار تازه و صنایع دستی به بازار احمد آباد مراجعه می کنند. فروشگاه بزرگ ساحل اروند موسوم به ' کنزالمال ' واقع در جاده آبادان به خرمشهر نیز این روزها با استقبال مطلوب گردشگران مواجه شده است محصولات در این بازار کالاهای مسافرتی است که تمامی نیاز خانواده ها به استثنای کالاهای بزرگی همچون فرگاز، یخچال و غیره را تأمین می کند.

 تمامی کالاهای مسافری اعم از پوشاک، لوازم بهداشتی، برقی و الکترونیکی در این بازار موجود است و کالاهای عرضه شده مطابق با استاندارد است و علاوه بر این مدیریت بازار به طور مداوم بر قیمت ها، نوع و کیفیت بازار نظارت داشته و محصولات با کالاهای بازار منطقه برابری می کند.

 مهرداد بابا رحمتی مدیرعامل بازار کنزالمال خرمشهر در خصوص مزیت های این بازار نسبت به دیگر بازراها می گوید:این بازار فراتر از سایر بازارهای منطقه و استان است و با وسعتی حدود 20 هزار متر مربع با انبارهای بزرگ و 500 غرفه در قطعات کوچک و بزرگ راه اندازی شده است. وی ادامه داد : ورود کالا به این بازار بدون تشریفات گمرکی است که یک امتیاز به حساب می آید و ما تنها 5 درصد عوارض منطقه آزاد اروند را پرداخت می کنیم.

 وی از این بازار به عنوان یکی از برندهای گردشگری منطقه آزاد اروند یاد می کند و می افزاید:این بازار، پیشانی و قطب اقتصادی خرمشهر و این منطقه است و اگر از همه مجموعه استفاده شود، بیش از هزار و 600 نفر در یان مجموعه مشغول به کار می شوند.

 بابا رحمتی با بیان اینکه رونق کسب و کار در این بازار، امنیت پایدار شهر و منطقه آزاد اروند را افزایش داده است، می گوید:اگر این بازار، رونق بگیرد، اقتصاد شهر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم رونق می گیرد.

 مدیرعامل بازار کنزالمال خرمشهر در خصوص برنامه های این مجموعه برای برندسازی و رونق بیشتر منطقه می افزاید:در صو.رت حمایت مسئولان، طی مدت 24 ماه، یک هتل پنج ستاره و مجموعه های جانبی نظیر پارک و شهربازی با سه هزار متر مربع زیربنا، 200 واحد تجاری، پارکینگ سه طبقه با ظرفیت 1500 خودرو نیز در کنار این بازار احداث شده که بیش از دو هزار نفر نیز در این مجموعه ها مشغول به کار می شوند.

انتهای پیام/    
برچسب ها: آبادان ، خرمشهر ، بازار ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.