آبادان؛

افتتاح دومین جشنواره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی جهاد عشایر عرب در حمیدیه

دومین جشنواره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در شهرستان حمیدیه افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور در این مکان ما را به اعماق تاریخ می‌برد چرا که علاوه برداشتن ارزش تاریخی، هویت و جایگاه مقدسی نیز پیدا کرده است.

آیت‌الله عباس کعبی افزود:قصر تاریخی حمیدیه در دوران دفاع مقدس محل هماهنگی عملیات و فرماندهی سردار شهید علی هاشمی بود و به این دلیل برای مسئولان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به قدمت قصر تاریخی حمیدیه به زمان عشیره کعبی‌ها در استان گفت: از این مکان به‌منظور برگزاری مجالس اهل‌بیت نیز استفاده می‌شد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود:محوطه قصر تاریخ حمیدیه از فضای کافی برای احداث استخر، حوضچه‌های ماهی، رستوران سنتی و محلی برای استراحت بازدیدکنندگان برخوردار است.

کعبی با بیان اینکه مردم شهرستان حمیدیه استحقاق آن‌ را دارند که از تمامی امکانات زندگی برخوردار شوند گفت: مردم شهرستان حمیدیه وفاداری و تعهد خود را به نظام در زمان هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه‌های سیاسی همچنین حضور در انتخابات اخیر نشان دادند.

نمایشگاه صنایع‌دستی حمیدیه که هم‌زمان با جشنواره قصر تاریخی حمیدیه افتتاح شد از 9 تا 12 فروردین، صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 18 برای بازدید عموم برپا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.