آبادان؛

به بهانه انتخابات دور دوم مجلس

باید انتخابی هوشمندانه داشته باشیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛وجود انتخابات در هر جامعه ای شاید مهمترین و اساسی ترین فرصت مردم در دستیابی به اهداف جمعی آنها تلقی می گردد.

به طبع میزان فضای این عرصه و امکان نقش آفرینی مردم در نتایج حاصل از آن در جوامع گوناگون متفاوت است و مترصد شرایط و عوامل متعددخواهد بود اما آنچه حائز اهمیت قرار می گیرد تکلیف و پذیرش هر نظام سیاسی به فرآیند آرا عمومی است.

هر چند که تنوع و تکثر در انتخاب محدود و در کمترین همسویی با شاخص های مورد نظر آن جامعه تعریف شده باشد ، حضور در انتخابات و اثر گذاری بر ساختار سیاسی مدیریت روند اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در بعُد منطقه ای و سطح کلان آن یعنی ملّی است . اگر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 92 نمایانگر خواستگاه و دغدغه عامه ایرانیان محسوب میگردد انتخابات مجلس دهم می تواند تعمیم آن برنامه ها و حصول آن در دو سطح خرد و کلان باشد.

در شرایط حاضر که همه دشمنان توان و امکانات خویش را در جهت انسداد حرکت دولت و مردم ، و مانع تراشی در دستیابی به برنامه های آن داشته و از همه پشتوانه مالی و سیاسی خود در رسیدن به هدف نامیمون خود بهره مند شده و در تقابل با اراده عمومی ، از بکارگیری هر ابزار و روشی فروگذار نیست ، حضور حداکثری و انتخاب هوشمندانه از میان افرادی که سوابق و عملکرد گذشته و حال ایشان در راستای منافع عمومی بوده است نقش مؤثری در ایجاد همسویی ارکان سیاسی و تسریع روند توسعه در دو بعُد منطقه ای و ملّی خواهد داشت

این مهم نباید به محاق فراموشی سپرده شود که در تعیین شاخص های مورد نیاز در انتخاب افراد نه تنها دیدگاه سیاسی آنها بلکه منشوری از عمل به مسئولیت ها و همسویی با خواستگاه اجتماعی و ارکان عمومی در طول حضور افراد در مناصب و عرصه های مختلف باید در نظر گرفته می شود

پنهان شدن زیر چتری از احساسات مذهبی ، قومیتی و نژادی برخی از مدعیان ، از طریق آرا عمومی همان آفتی است که در همه ادوار گذشته افکار عمومی را با دوگانگی در تشخیص و تعیین شاخص ها اساسی و چالش در انتخاب آگاهانه تر مواجه کرده است .

مراجعه به تجارب گذشته و نگاهی منصفانه تر به آنچه شاخص عمل افراد در عمل به مسئولیت ها در نظر گرفته می شود تأثیر بسزایی در انتخاب هوشمندانه افراد می گذارد . ما انتخاب می کنیم تا در قالب چارچوب های پذیرفته شده در مسیر دستیابی به اهداف نشأت گرفته از حقوق سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و ... خویش گام برداریم

باری حضور در انتخابات و اعمال اراده عمومی بر ساختار و نظام سیاسی ، تمکین قدرت در پیروی از جامعه و مطالبات آن در سطح ملّی و منطقه ای را در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، انتخابات ، بهانه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.