بلر: نابودی داعش به حذف افراطی‌گری منجر می‌شود

نخست وزیر اسبق انگلیس در یادداشتی نوشت باید داعش را با اقدام نظامی در هم کوبید تا افراطی‌گری تشدید نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "تونی بلر،" نخست وزیر پیشین انگلیس، در یادداشتی برای روزنامه ساندی‌تایمز تاکید کرد مقابله با داعش نیازمند برخورد نظامی است.

بلر در این یادداشت ضمن اشاره به حادثه اخیر بروکسل آن را شوک ‌برانگیز خواند و نوشت چنین حملاتی ادامه خواهند داشت مگر اینکه با افراطی‌گری مقابله شود.

وی در ادامه نوشت: باید ریشه‌های افراطی‌گری شامل نقصان سامانه‌های سیاسی و استثمار شناخته شود تا با آن مقابله کرد. برای شکست افراطی‌گری نیاز به راهبردی تازه با همکاری میان سازمان‌های امنیتی وجود دارد. همچنین وی نوشت برای جلوگیری از مخاطرات ورود مهاجران به اروپا باید سامانه‌ای فعال فرآیند هجوم مهاجران را در سراسر این قاره کنترل کنند.

نخست وزیر سابق انگلستان تصریح کرد گروه تروریستی داعش باید هرچه سریعتر از بین برود. بلر در این باره نوشت: ما می‌توانیم از متحدان منطقه‌ای برای مبارزه استفاده کنیم؛ اما آنها نیازمند تجهیز شدن هستند و جایی که نیاز فعال بودن آنها وجود داشته باشید، مثلا در نبرد زمینی، باید از لحاظ نظامی حمایتشان کنیم. آمریکایی‌ها اکنون تا حدی این کار را می‌کنند.
وی در این یادداشت خواستار اقدام نظامی نیروهای زمینی غربی هنگام ظهور گروهی تروریستی شد تا در مبارزه با افراطی‌گری آن را شکست دهند. 

تونی بلر در پایان برای ساندی‌تایمز نوشت: اما این که به داعش اجازه دهیم بزرگترین شبه نظامی در لیبی شود که دروازه ورودی اروپاست، تعجب برانگیز است. باید آن  را در هم کوبید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار