ترامپ: تصمیم بلر در پیروی از آمریکا برای حمله به عراق، کورکورانه بود

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا، نخست وزیر سابق انگلیس را به پیروی کورکورانه از واشینگتن در حمله به عراق متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه در یک گفتگوی تلویزیونی، تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس را متهم کرد که با مشارکت در جنگ عراق مرتکب اشتباه بزرگی شده که مرگ صدها هزار عراقی و هزاران نفر از نیروهای ائتلاف در این حمله را به دنبال داشته است.

وی دراین گفتگوی تلویزیونی حمله به عراق را یکی از بدترین و فاجعه آمیز ترین تصمیم های سیاسی توصیف کرد و بابیان که آمریکا پای کشور کشور انگلیس را نیز به این حمله کشانده است گفت، حیرت می کند که تونی بلر چگونه اجازه چنین کاری را به آمریکایی ها داده است.

نامزد حزب جمهوریخواهان آمریکا بار دیگر بلر نخست وزیر سابق انگلیس را به خطر انداختن جان مردم کشورش متهم کرد و گفت: شما جماعت هم مثل ما خودتان را درگیر کردید وحالا ببینید نتیجه اش چه شده است.

ترامپ همچنین با صراحت درخصوص روابط میان آمریکا و انگلیس گفت که او برای آن دسته از رهبران انگلیس که در مقابل آمریکا ایستادگی بکنند احترام به مراتب بیشتری قائل است.

وی هفته گذشته نیز درواکنش به سخنان دیوید کامرون نخست وزیر فعلی انگیس که طرح جلوگیری ترامپ از ورود مسلمانان به آمریکا را غلط، تفرقه افکن و احمقانه خوانده بود گفت که در صورت ورود به کاخ سفید روابط چندان حسنه ای با دیوید کامرون نخواهد داشت.

این سرمایه دار و سیاستمدار نوظهور آمریکایی علاوه بر این در هفته اخیر برخوردهای لفظی تندی نیز با شهردار تازه ومسلمان شهر لندن داشت و در پاسخ به اظهارات صادق خان شهردار این شهر که طرح جلوگیری از مسلمانان را طرحی ابلهانه خوانده بود گفت: او نه مرا می شناسد و نه مرا دیده است و نمی داند من چه هدفی را دنبال می کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار