آمريكا به دنبال زمينه سازی حضور داعش است

روزی می رسد كه آمريكا پروژه های خود را بر مردم افغانستان تطبيق مي كند و داعش را در افغانستان جاسازی مي كند، با اين حرف ها كه مقام های آنها می زنند قصد دارند زمينه سازی حضور داعش را در افغانستان مهيا سازند

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛جنرال كمپل فرمانده پیشین نیروهای حمایت قاطع در افغانستان در روز خداحافظی خودش از این ماموریت، گفت كه صلح با طالبان باعث می شود كه داعش در افغانستان قوت بیشتری پیدا كند. این سخن نشان می دهد كه هرگاه سخن از صلح در افغانستان زده می شود، سناریوی دیگری از جنگ نیز طرح می شود و مردم افغانستان باید بدانند كه قرار نیست آرامشی در افغانستان وجود داشته باشد. چرا چنین سخنی زده می شود و در پشت پرده این حرف چه چیزی است؟

مولوی عبدالرحمان رحمانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «آماج» گفت: روزی كه آمریكا به افغانستان قدم گذاشت و حضور فیزیكی پیدا كرد. با بازیهای چندگانه منافع خود را به پیش می برد. حالا همه به این مساله پی برده اند و همه مردم می دانند كه آمریكا كاری برایشان نمی كند و فقط آمده است تا اهداف خود را اجرایی كند.

وی، ادامه داد: سال قبل پیمانی هم با افغانستان امضا كرد و در آن تعهد كرد كه نیروهای امنیتی افغانستان را تجهیز كند و افغانستان را در برابر ناامنی حفاظت كند اما خود باعث ناامنی در كشور شد و اوضاع از آنچه كه بود نیز بدتر شد و گروه وحشی جدیدی نیز به افغانستان اضافه شد. این كشور با ما پیمان امضا كرد و روابط مان را با كشورهای دیگر قطع كرد اما برای ما هیچ كاری نكرد.

رحمانی، حرفهای ضد و نقیض مقام های آمریكایی را هدف دار خوانده و بیان داشت: در حال حاضر جنرال كمپل می گوید كه صلح با طالبان، پایه های داعش راتقویت می كند. این در حالی است كه همین مقام های آمریكایی در ابتدا حضور داعش را در افغانستان انكار می كردند و آن را شایعه می خواندند. حالا چنین حرفی می زنند. خود، زمینه گفتگوهای صلح را ایجاد كردند و حالا می گویند با صلح، داعش تقویت می شود. این تناقض گویی ها و این بازیهای چندگانه مشخص می كند برای آمریكا افغانستان ارزشی ندارد و با تغییر سیاست های خودشان، بازیها نیز عوض می شود و در این میان قربانی، مردم افغانستان می شوند.

این نماینده مجلس، در خصوص دلیل اعلام های مقام های آمریكایی اظهار كرد: روزی می رسد كه آمریكا پروژه های خود را بر مردم افغانستان تطبیق می كند و داعش را در افغانستان جاسازی می كند، با این حرفها هم كه مقام های آنها می زنند قصد دارند زمینه سازی حضور داعش را در افغانستان مهیا سازند.

رحمانی، مردم را تشویق به اعتراض علیه سیاست های حكومت كرده و می گوید: ملت به خاطر كارهای حكومت به حدی رسیده اند كه فقط یك بسیج مردمی نیاز دارند. حتی احمدضیا مسعود كه معاون رییس جمهور است دست به بسیج كردن مردم در شمال زده است. حكومت هم برای اینكه از این بسیج ها جلوگیری كند نام ملیشه سازی را بر آنها گذاشته است. آمریكا نیز از قیام مردمی هراس دارند. اگر ولسوالی هایی هم داریم كه هم اكنون ناامن هستند به این دلیل است كه حكومت می خواهد كه ناامن باشند وگرنه مردم ما و نیروهای امنیتی ما دلیر و شجاع هستند كه جان خود را می دهند ولی سنگر به دشمن نمی دهند.

وی، در خصوص دلیل به وجود آمدن شرایط آشفته كنونی در افغانستان بیان داشت: انشعابی كه درون ارگ وجود دارد، تاثیر منفی خود را بر روحیه مردم و نیروهای امنیتی، دفاعی و پولیس نیز گذاشته است. این انشعاب ها سبب شده است كه در افكار مردم اختلال به وجود آید و آنها را نسبت به آینده نگران و ناامید سازد. حرفهای ضد و نقیض هم از سوی رهبران حكومت و مقام های آمریكایی مشخص می كند كه در پشت پرده بازی های خطرناكی وجود دارد.

این نماینده مجلس، معتقد است حكومت و دولتمردان هیچ گونه دلبستگی و احساس مسوولیتی نسبت به مردم افغانستان ندارند و حاضر هستند زندگی مردم تباه شود تا آنها به خواسته های خود برسند. وی گفت: در جایی، از یكی از دولتمردان شنیده شده بود كه بگذارید همین جوانانی كه در سرشان هوای تشنج دارند بروند تا از شرشان راحت شویم. ما مردم باید چنین فردی را به پای میز محاكمه بكشانیم كه چرا زمینه فرار جوانان را مهیا ساخته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، آمریکا ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار