همدان؛

افزایش اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: میزان اسکان مسافران نوروزی در استان نسبت به پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی مالمیر با اشاره به اسکان ۱۳۴ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان اظهار داشت: از 26 اسفند ماه تا هشتم فروردین ماه 134 هزار و 556 نفر در اماکن اقامتی استان همدان از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: در روز هشتم فروردین ماه 10 هزار و 114 نفر مسافر نوروزی در استان همدان اسکان داده شدند که نسبت به تاریخ مشابه نوروز سال گذشته 49 درصد کاهش داشته است.

مالمیر با بیان اینکه تاکنون 48 هزار نفر مسافر در کلاس‌ها و فضاهای مرتبط با آموزش و پرورش اسکان داده شده‌اند، ابراز داشت: آموزش و پرورش همدان آمادگی لازم را برای اسکان مسافران فرهنگی و غیرفرهنگی دارد و در این رابطه یک‌‎هزار و 846 کلاس برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در استان همدان آماده کرده است.

وی با بیان اینکه امسال از ظرفیت منازل استیجاری دارای مجوز برای اسکان مسافران نوروزی استفاده شده است، گفت: در شبانه‌روز ظرفیت اسکان حداقل 16 هزار نفر و حداکثر 30 هزار نفر وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه ظرفیت لازم برای اسکان مسافران در پارک‌ها و امکان چادرزنی ایجاد شده است، گفت: شهرداری همدان بوستان‌های شهروند، نماز، ارم، باغ ایرانی و اردوگاه ابوذر را برای نصب چادر توسط مسافران مشخص کرده است.

وی اظهار داشت: مسافران نوروزی می‌توانند برای نصب چادر در این پارک‌ها اقدام کنند چرا که نصب چادر در سایر پارک‌های شهر همدان ممنوع بوده و اجازه نصب چادر در آنها داده نمی‌شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار