گزارش/

"معراج اورال" کیست؟ + تصاویر

اخیرا تروریست های "احرار الشام " ادعایی درباره "معراج اورال " کرده اند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آخرین تحولات میدانی در استان "لاذقیه" به نفع ارتش و نیروهای مردمی سوریه به پیش می رود و البته تروریست های وابسته به برخی کشورهای منطقه برخی ادعاها را مطرح می کنند.

اخیرا یکی از گروه های مسلح سوریه  به نام "احرار الشام" مدعی شده که یکی از نظامیان وابسته به دولت سوریه را کشته است که نام او "معراج اورال (Mihrac Ural)" نام دارد و در عملیات های مختلفی  شرکت کرده است.

"ابو یوسف المهاجر"  سخنگوی نظامی  "احرارالشام"  در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری "آناتولی" اظهار داشت که در نتیجه تحقیقات طولانی انجام شده در "لاذقیه" که تردد نیروهای دولتی در آنجا زیاد است، توانستیم هنگام عبور کاروان نظامی سوریه، آن را هدف قرار دهیم.

"المهاجر" در ادامه افزود: هنگامی که این کاروان از تپه یونس پیامبر عبور می‌کرد با توپ هدف قرار دادیم؛ پس از مدتی آمبولانس‌ها به محل اعزام شدند، پس از دو ساعت منابع ما در مرکز لاذقیه گزارش دادند که برخی از افسران  سوریه  و روسیه و همچنین  "علی کیالی" همان "معراج اورال"  نیز در این حمله کشته شده‌اند.

البته  دولت و رسانه های ترکیه مدعی هستند که "معراج اورال" در عملیات تروریستی سال 2013 در شهر "ریحانلی" شرکت داشته که این موضوع در حد گمانه زنی و ادعا مطرح شده است (بیشتر بخوانید).







همچنین این رسانه های وابسته به حزب عدالت و توسعه ترکیه  مدعی هستند که انفجارهای سال 2013 شهر "ریحانلی" که 10 ها کشته برجای گذاته با همکاری و هماهنگی دستگاه اطلاعات سوریه رخ داده  که البته این موضوع هم در حد گمانه زنی و فرضیه های ادعایی است.



**"معراج اورال"  کیست؟

 "معراج اورال" یک فعال سیاسی و مدنی در جنوب  ترکیه است که رسانه های وابسته به دولت معتقدند او رئیس جنبش استقلال طلبان "اسکندرون" در استان "حاتای" ترکیه است.  استان "ختای" یا " حاتای" یا "هاتای" نام یکی از استان‌های ترکیه است که مرکز این استان "آنتاکیا" نام دارد ؛ استان مذکور 5 هزار و 403 کیلومتر مربع وسعت داشته و بیش از 1 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد و هم مرز با کشور سوریه است . 








اورال رهبر یکی از جنبش های جنوب ترکیه است که البته رسانه های دولتی ترکیه معتقدند او تابعیت سوری دارد. روزنامه تودی زمان درباره "معراج اورال" نوشت:وی  رئیس  شورشیان مخفی در استان "حاتای"  به نام  "جبهه آزادی برای مردم ترکیه"  بوده که به دنبال تقابل با مقامات دولتی (حزب عدالت و توسعه) است.



** ادعای رسانه های ترکیه درباره "معراج اورال"
 
برخی رسانه های دولتی ترکیه و منطقه و مخالفین دولت سوریه نیز او را یک مارکسیست و لیبرال می دانند که به دنبال ایجاد بی ثباتی در دوسوی مرز ترکیه و سوریه است و رسانه های ترکیه او را به بمب گذاری در جنوب این کشور متهم می کنند.

همچنین  رسانه های دولتی ترکیه  و همچنین مخالفان مسلح دولت سوریه تلاش دارند تا "معراج اورال" را  تاثیر گذار در جنگ داخلی سوریه نشان دهند که این موضوع در حد ادعا مطرح شده است.

در مجموع "معراج اورال" یک فعال سیاسی در جنوب ترکیه بوده که فعالیت های خود را از سال 2011 به صورت جدی آغاز کرده و به دلیل مخالفت ها با دولت برخی ادعاها درباره او مطرح  شده که  در حد گمانه زنی بوده است.  اخیرا هم خبر کشته شدن "معراج اورال" توسط تروریست های  "احرار الشام"  مطرح گردیده که جای بررسی بیشتر دارد؛ چون منابع محدودی به کشته شدن  وی اشاره داشتند.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/   


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر السعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر السعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
چاه مکن بهر کسی.اول خودت دوم کسی.{قابل توجه اردوغان وداوود اوغلی}
آخرین اخبار