مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری

گچساران رکورددار اسکان نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان گچساران رکورددار اسکان نوروزی در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،محمود باقری با اشاره به ارائه خدمات مطلوب ستاد سفرهای نوروزی استان به مسافران گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون یک میلیون و 116 هزار و 369 در استان اسکان داده شدند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گچساران رکورددار اسکان نوروزی گردشگران در تعطیلات نوروزی شد، بیان کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی در روز 13 فروردین 50 هزار و 153 نفر بوده که 22 هزار و 464 نفر در شهرستان گچساران اسکان داده شدند.
 
وی با اشاره به ظرفیت و قابلیت‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی 295 هزار و 260 نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، زیارتی و طبیعی استان بازدید کردند که منطقه شلال‌دان باشت، حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س) گچساران و طبیعت منطقه سرفاریاب گردشگرپذیرترین مناطق استان در ایام تعطیلات نوروزی بودند.
 
این مسئول اضافه کرد: 40 هزار نفر از منطقه گردشگری تفریحی شلال‌دان باشت، 30 هزار نفر از حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س) و 25 هزار نفر از طبیعت منطقه سرفاریات دیدن کردند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسافران نوروزی استان در یک هزار و 708 کلاس درس، 45 خانه مسافر، 11 هتل با 640 تخت، میهمانسراها و کمپینگ‌های اقامتی موقت اسکان داده شدند.
 
باقری با اشاره به افزایش چشم‌گیر تعداد مسافران نوروزی در تعطیلات نوروز 95 افزود: وجود 280 تفرج‌گاه، 300 بقعه متبرکه و 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی موجب شده کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مکان مناسبی با آب و هوای بکر هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور باشد.
 
وی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در تعطیلات نوروزی خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارائه کردند و عملکرد ستاد خدمات سفر استان رضایت‌بخش و قابل قبول است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.