مشهد؛

دستگیری کلاهبردار فروش مدارک جعلی تحصیلی

متهم تحت تعقیب که بیش از یک میلیارد ریال با فروش مدارک تحصیلی جعلی از مردم کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: با وصول نیابت قضائی از دادسرای استان البرز مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از سوی فردی ساکن نیشابور،بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان با تجربه پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ "سید حسن حسینی” افزود: با اخذ اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا متوجه شدند متهم علاوه بر استان البرز از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی به دلیل بازاریابی و فروش مدارک تحصیلی جعلی در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک تحت تقیب و متواری است.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از مهندسی اجتماعی و رصد شبکه های اجتماعی مخفیگاه متهم را شناسایی و او را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور افزود: متهم ۲۴ ساله در مقابل ادله و مستندات دیجیتالی پلیس ضمن قبول بزه انتسابی اظهار داشت از حدود دو سال قبل صفحه ای در شبکه اجتماعی فیس بوک با عنوان "مدرک تحصیلی معتبر” راه اندازی و پس از شناسایی طعمه های خود با شماره تماسی که از سوی افراد ثبت شده بود تماس می گرفتم و با وعده ارسال مدارک جعلی مبالغی را از آنان کلاهبرداری می کردم.

سرهنگ "سید حسن حسینی” تصریح کرد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا تاکنون چهار مالباخته که یک میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری شده شناسایی شده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای رسیدن به اهداف خود هیچ گاه از روش های غیر قانونی استفاده نکنند و به آگهی هایی که در سایت ها خصوصاً شبکه های اجتماعی که هویت واقعی آن ها مشخص نیست قبل از اعتماد از مراجع قانونی استعلام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
گیتی حسینی راد
۱۶:۲۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
منم دو سال پیش این اتفاق افتاد به هیچ وجه تا مدرکی دستتون نیومده پول ندید من پیش پول دادم پولم رو خوردن دستمم جایی بند نبود بهم دروغ گفت منم باور کردم ودیه رو دادم بهش
United States of America
گیتی حسینی راد
۱۶:۲۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
منم دو سال پیش این اتفاق افتاد به هیچ وجه تا مدرکی دستتون نیومده پول ندید من پیش پول دادم پولم رو خوردن دستمم جایی بند نبود بهم دروغ گفت منم باور کردم ودیه رو دادم بهش ،فقط مدارک معادل رو میشه قلنونی استفاده کرد.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید خدمت شما
بنده توسط یه کلاهبردار اینترنتی جعل مدرک دانشگاهی فریب خوردم و از من ده میلیون تومان اخاذی شده داداگاه رفتم چون مدرکی نداشتم جواب درستی ندادن من ازین کلاه بردار هم عکس دارم هم کلی تماس ضبط شده و ارتباطم با پیامک و تلگرام میخواستم کمکم کنید ممکنه چند نفر دیگه هم سرشون کلاه رفته باشه ازتون ممنونم فقط امیدم شما هستید